Entrepreneurship på tværs af uddannelser

- ideelt til at skabe grobund for samarbejde

01/06/2007

Ideelt til at skabe grobund for samarbejde

Diversitet og kreativitet er vigtig for regional vækst, men skal det lykkes, er det afgørende at kunne samle personer med forskellig faglig viden og synspunkter.

Resultatet bliver exceptionelt

Erfaringer fra IDEA København og Øresund Entrepreneurship Academy viser, at netop entrepreneurship-undervisning skaber en unik ramme for studerende til at arbejde på tværs af faglige grænser og i fællesskab skabe værdi.

- Entrepreneurship skaber per definition grobund for samarbejde mellem fagligheder. Det samme gælder inden for uddannelser. Når folk med forskellige uddannelsesmæssige, faglige og studiekulturelle baggrunde bliver sat sammen, kommer der ofte noget exceptionelt ud af det, siger akademichef Christian Vintergaard, Øresund Entrepreneurship Academy.

Entrepreneurship i undervisningen

Den 1. juni 2007 afholdes der med udgangspunkt i tværfaglighed og samarbejde en konference på CBS. Konferencen afdækker muligheder, udfordringer og erfaringer ved begrebet tværfaglighed og samarbejde mellem forskellige uddannelser og institutioner.

Både når det drejer sig om entrepreneurship i undervisningen, og hvilken betydning tværfaglighed har for erhvervslivet og andre aftagere af færdiguddannede.

- Det er glædeligt at se, at der sker flere og flere aktiviteter inden for entrepreneurshipområdet på uddannelsesinstitutionerne. Tværfaglighed og samarbejde er et vigtigt omdrejningspunkt netop inden for dette område. Det kan bidrage til at uddanne kandidater med spændende og attraktive kompetenceprofiler til arbejdsmarkedet, siger videnskabsminister Helge Sander.

Konferencen "Tværfaglighed og entrepreneurship"

Blandt oplægsholdere og paneldeltagere på konferencen findes en række interessenter og fagfolk, der alle har viden om og berøring med tværfaglighed og entrepreneurship.

Blandt talerne ved konferencen er:

Inge Mærkedahl – Direktør, Forsknings- og Innovationsstyrelsen

Thomas Hammer-Jakobsen
- Head of lab, Copenhagen Living Lab/ Programchef, DR

Kjeld Fredens – Innovator, læge, forfatter og foredragsholder, Vejlefjord Neurorehabilitering

Konferencen er arrangeret af
IDEA København og Øresund Entrepreneurship Academy