CBS’ MBA på 12. plads i international ranking

- Wall Street Journal har offentliggjort liste over verdens bedste MBA-uddannelser

17/09/2009

Wall Street Journal har offentliggjort liste over bedste MBA-uddannelser

CBS’ full-time MBA-uddannelse er netop blevet placeret på en 12. plads i en liste over de bedste 1-årige MBA-uddannelser i verden.

Det er første år Wall Street Journal laver en ranking af de 1-årige MBA-uddannelser. Rankingen er baseret på kursisternes vurderinger.

Handelshøjskolernes flagskib

- Det er et definitivt tegn på, at CBS nu er en af verdens bedste handelshøjskoler. Kun de bedste handelshøjskoler har fuldtids MBA-uddannelser, og at være en af de bedste er sensationelt. MBA-uddannelsen er et flagskib for handelshøjskolerne og kaster et gyldent skær over hele skolen. Det er derfor på sin plads at ønske CBS’ ledelse, undervisere og ansatte tillykke med resultatet af lang tids hårdt arbejde, siger CBS Executive Dean, Christer Karlsson.

Også rektor Johan Roos glæder sig over 12. pladsen:

- Der findes flere hundrede af denne type uddannelser rundt om i verden, og vi bliver vurderet i forhold verdens bedste, så vi er meget glade for placeringen. Den er en værdifuld bekræftelse på, at vi skaber værdi for kursisterne og erhvervslivet, siger han.

På 1. pladsen er MBA-uddannelsen ved Instituto de Empresa i Madrid, mens MBA-uddannelserne ved IMD i Schweitz og Cranfield School of Management i England er at finde på henholdsvis 2. og 3. pladsen.

Læs mere om rankingen og se den fulde liste her

Sidst opdateret: Communications // 05/07/2010