CBS' erhvervssproglige uddannelser

Lav ledighed og hurtigt på arbejdsmarkedet

26/06/2006

De erhvervssproglige kandidater er tre år hurtigere ude på arbejdsmarkedet end den gennemsnitlige kandidat, viser undersøgelse fra Danmarks Statistik.

De erhvervssproglige overgås kun af civilingeniører under den tekniske faggruppe og farmaceuterne under sundhed der er 27 år når de er færdige.

"Det er en stor glæde, at vores kandidater kommer så hurtigt i arbejde. På

Fakultetet for Sprog, Kommunikation og Kultur har vi i de seneste 2-3 år gradvist udbygget forskningsfeltet fra en fagsproglig og lingvistisk kerneprofil med oversættelse og tolkning i fokus til en bredere profil, hvor der arbejdes i krydsfeltet mellem sprog, kulturstudier og kommunikation. Det øgede fokus på kommunikationsforskning og forskning med sociologiske og kultur-/historisk orienterede tilgange er i fokus blandt de unge og nyrekrutterede forskere på ph.d.- og adjunktniveau. Alt sammen i tæt samarbejde med erhvervslivet," siger dekan Søren Barlebo Rasmussen.

Facts og muligheder om CBS' erhvervssproglige studier (interviews, introfilm mm.)

Generel intro + intro om bachelorstudier

Intro om kandidatstudierne

Præsentation af de 5 profiler