Bryder grænsen mellem uddannelse og karriere

Velkommen til Master’s of International Management studerende

12/09/2011

Velkommen til Master’s of International Management studerende

Cirka 50 internationale studerende fra partneruniversiteter i hele verden er ankommet til CBS. De siger farvel til livet som studerende og goddag til en hverdag, som den ser ud for ledere af multinationale virksomheder.  De studerende kommer til Danmark som en del af deres CEMS Master’s in International Management program, der er udviklet i et samarbejde mellem 26 universiteter og 60 internationale virksomheder verden over og indeholder både studieforløb på et udenlandsk universitet og praktik i udlandet.

Internationalt samarbejde allerede på studiet

Programmet, der i flere år i træk er blevet rangeret som et af verdens bedste i ledelse af Financial Times, er kendetegnet ved at være et tæt samarbejde mellem erhvervsliv og uddannelse. I løbet af programmet bliver de studerende nemlig kastet ud i de konkrete problemstillinger, der opstår, når forskellige kulturer og tidszoner skal gå op i en højere enhed.

- CEMS programmet lægger stor vægt på, at de studerende arbejder strategisk med tværkulturel ledelse i virksomhedscases fra det virkelige liv. Bl.a. har jeg arbejdet på gruppeprojekter over internettet, hvor fire medlemmer sad på forskellige kontinenter og samarbejdede, forklarer Fredrik Ahlberg, der netop har afsluttet sit CEMS forløb, bl.a. med et studieophold i Barcelona.

Fredrik Ahlberg fremhæver programmets karriere- og rekrutteringsarrangementer med partnervirksomhederne, som en styrke for CEMS-studerende, der giver dem et stort netværk blandt multinationale virksomheder allerede i løbet af studietiden.

Uddannelsesmesse

Læs flere historier fra den danske uddannelsesverden på hjemmesiden for EAIE-konferencen, den største uddannelseskonference i Europa, som foregår i Bella Center fra tirsdag den 13. september 2011.

Læs mere om CEMS-uddannelsen.

Sidst opdateret: Communications // 13/09/2011