Brandingmillioner styrker MBA

Artikel fra Børsen Master, 7. september 2007

18/09/2007

Regeringen sætter mange penge af til at markedsføre Danmark. Landets masterudbydere forudser, at dette vil tiltrække flere udenlandske studerende

»Vi har store forventninger til, at globaliseringsstrategien kan hjælpe os med at få et endnu stærkere brand internationalt,« siger direktør på CBS Executive Claus Valentiner.

CBS mærker allerede i dag en voksende interesse fra udenlandske studerende, og på den etårige fuldtids MBA er 80 pct. af de studerende udlændinge.

Claus Valentiner forventer, at udbuddet af engelsksprogede MBA-tilbud de kommende år vil stige markant, og at det sammen med den intensive branding vil øge antallet af internationale studerende på de danske masteruddannelser.

Balance mellem job og privatliv

Brandingstrategien skal sætte Danmark på verdenskortet som en nation, hvor et højt uddannelsesniveau kan kombineres med et spændende kulturliv og et velfungerende velfærdssystem. Landets uddannelsesinstituioner arbejder tæt sammen med blandt andet Udenrigsministeriet, Dansk Industri og Wonderful Copenhagen for at markedsføre Danmark som et uddannelsesland, der ud over et højt fagligt niveau også tilbyder balance mellem arbejdsliv og privatliv. »Vi skal brande vores uddannelser som en pakke, hvor der er særligt fokus på Scandinavian Leadership,« siger Claus Valentiner.

Eva Kirstine Brünnich og Anne Klejsgård Hansen, Børsen Master, 7. september 2007, s. 16

Sidst opdateret: Communications // 19/09/2007