10.000 kroner for et speciale

- Daniel Stefanac og Rasmus Møller Schophuss løb med tredjepræmien i Sparinvest Prisopgave

12/11/2008

Sparinvest har netop uddelt priser på i alt 85.000 kroner til fem unge studerende, der har skrevet speciale inden for kapitalforvaltning.

Det blev Daniel Stefanac og Rasmus Møller Schophuss fra Copenhagen Business School, der løb med tredjepræmien på 10.000 kr. for deres originale speciale om realoptioner.

Begge har læst HA Almen på CBS. Daniel fortsatte med cand.merc. i Finance and Strategic Management for at få et bredt teoretisk fundament, der både dækker strategi og finansiering. I dag arbejder Daniel som Junior Associate for McKinsey & Company.

Rasmus M. Schophuus fortsatte også med en cand.merc. i Finance and Strategic Management, med dele af studiet gennemført i Hong Kong, og arbejder i dag som Management Consultant i Bain & Company.

Opgaverne skal kunne bruges i praksis

Tanken bag Sparinvest Prisopgave er at præmiere de specialestuderende, som skriver nytænkende opgaver med praktisk relevans – og ikke kun opgaver med det højeste faglige niveau. Derfor er det Sparinvests egne fageksperter, som først har bedømt opgaverne, hvorefter de fem bedste er sendt videre til et eksternt dommerpanel, som har foretaget den endelige udvælgelse af vinderne.

Det er tredje år, Sparinvest udskriver Prisopgaven, hvor i alt 26 studerende fra Copenhagen Business School, Københavns Universitet, Handelshøjskolen i Aarhus, Syddansk Universitet og Århus Universitet havde indsendt deres specialer.

Vinderne af Sparinvest Prisopgave 2008

1. præmie (50.000 kr.)

Laust Johan Johnsen og Nicolai Troels Møllgaard Lassesen fra Københavns Universitet for ”Models of Credit Derivatives”.

2. præmie (25.000 kr.)

Morten Agdrup fra Århus Universitet for ”Kreditrisikomodeller og prisfastsættelse af aktier”.

3. præmie (10.000 kr.)

Daniel Stefanac og Rasmus Møller Schophuss fra Copenhagen Business School for ”Valuation of Biotech R&D Projects - A Real Option Approach”.

Dommerpanelet består af tre professorer: Carsten Sørensen fra Copenhagen Business School; Carsten Tanggaard fra Aarhus Handelshøjskole og Claus Munk fra Syddansk Universitet.

Sidst opdateret: Communications // 12/11/2008