Ny direktør for MBA-programmerne

MBA-programmerne på CBS tilbydes i år i en version 2.0 og nu også med ny direktør

21/05/2012

A new world, a new Executive MBA. Det er sloganet for et af MBA-programmerne på CBS, som i år tilbydes i en version 2.0 og nu også får en direktør. Den nye mand i spidsen for full time-, executive- og blue MBA hedder Poul Hedegaard.

Han har gennem sin karriere arbejdet med udvikling af executive non-degree uddannelser i Danmark, Indien, USA og Europa. Poul Hedegaard har beskæftiget sig med alle led i kæden fra behovsanalyse og konceptudvikling til markedsføring. Han transformerede programmet Effektivitet Strategi & Forandring hos DiEU til Business Insight, og han gentog succesen med det prestigefyldte program Perspektiv i Ledelse hos Center for Ledelse, der fik nye vinger som Advanced Business Development.

MBA uden inflation

Ifølge vicedekan Christian Tangkjær fra CBS kommer Poul Hedegaard med en erfaring og kompetence, der på helt centrale områder kommer til at styrke MBA-programmerne.

- Den strategiske forståelse er helt i top hos Poul. Han mestrer at matche executive uddannelser med behovene i markederne og har med et resultatorienteret fokus tiltrukket store nationale og internationale kunder, siger Christian Tangkjær.

Poul Hedegaard ser en tendens til, der er gået inflation i uddannelser, hvor bogstaverne MBA indgår. Han forventer i de kommende år en mere kritisk tilgang hos nuværende og kommende ledere , som derfor søger executive uddannelser med akkrediteringer og kvalitet.

MBA med rødder i forskning

Spændingsfeltet mellem akademia og praksis er Poul Hedegaards hjemmebane og han får nu muligheden for at videreudvikle MBA-programmer med triple akkrediteringer i verdensklasse sammen med den faglige leder professor Jesper Rangvid, som tidligere på året blev udpeget af regeringen til formand for det ekspertudvalg, der skal undersøge finanskrisens årsager.

- CBS står stærkt med sin business-case-baseret undervisning på forkant med den nyeste forskning og de mange års erfaring med at udbyde professionelle MBA programmer, siger Poul Hedegaard.

Det er Poul Hedegaard ambition at gøre executive MBA programmerne lige så kendt uden for den danske landegrænse, som full time MBA’en, hvor 4 ud af 5 studerende er internationale. Poul Hedegaard er 51 år og uddannet Cand. scient. pol. i 1991 fra Aarhus Universitet og har en MBA fra EIPM i Geneve.

Sidst opdateret: Communications // 25/05/2012