Kom tæt på fremtidens business schools

Førende business schools mødes for at udforske de nyeste tendenser inden for management-uddannelser, når CBS på torsdag er vært for en international konference.

15/10/2013

Skal spil i højere grad inddrages i undervisningen? Hvordan udfordrer on-line-undervisning universiteterne på længere sigt? Hvordan bliver universiteter mere selvforsørgende?

De og mange flere spørgsmål vil danske og internationale forskere debattere på AACSB’s årlige tredageskonference ”Skab indflydelse gennem innovative business schools-modeller”, som CBS  i år er vært for.

Konferencen er for business schools, der er anerkendt af den knap 100 år gamle forening, Association to Advance Collegiate Schools of Business (AACSB). Blandt medlemmerne er skoler som Harvard University og Yale University.

Stærke internationale foredragsholdere
Foredragsholderne vil løfte tæppet for innovative strategier, der kan sikre, at business schools på sigt skaber mest mulig indflydelse. På listen af talere er seniorprofessor ved Grenoble Ecole de Management, Hélène Michel, som vil underholde med, hvordan de såkaldte ’serious games’ kan motivere og skabe innovation – både i forsknings- og undervisnings øjemed.

Professor ved University of Michigan, John Leslie King, og professor ved CBS, Niels Bjørn-Andersen, vil forholde sig til fænomenet Massive Open Online Courses (MOOCs), hvor undervisere holder online-kurser for 10.000 studerende.

Blandt de deltagende vil blandt andre være dekaner, prodekaner, forskere – både fra ind- og udland. CBS-rektor Per Holten-Andersen og AACSB International’s præsident, John J. Fernandes deltager også.

Sidst opdateret: Communications // 02/09/2020