Kina fokuseret karrieremesse vil forny samarbejdet mellem virksomheder og studerende

Formålet med karrieremessen ”Crack the China Code” er at skabe dialog mellem virksomheder og studerende. Dette gøres ved på den ene side at belyse virksomhedernes behov og på den anden side fremhæve de studerendes kompetencer. Gennem et nichéfokus på Kina, er det håbet at skabe en tættere kontakt, end det er muligt på de traditionelle jobmesser.

27/03/2015

Da det dansk-kinesiske samarbejde udvikler sig på en række forretningsområder, er behovet for at bygge bro over kulturelle kløfter større end nogensinde. Men hvor kan danske og kinesiske virksomheder finde ansatte med de rette kulturelle og professionelle kompetencer? Og hvordan kan studerende med speciale i Kinarelaterede områder skræddersy deres uddannelsesmæssige og professionelle kompetencer til størst mulighed brugbarhed og interesse for virksomheder?

”Crack the China Code” udforsker disse spørgsmål med oplæg fra både danske og kinesiske virksomheder. Oplæggene efterfølges af et netværksarrangement for alumner, studerende og virksomhedsrepræsentanter.

Arrangementet er en gentagelse af sidste års succes, ”Mind the Gap”, hvor 344 studerende og 20 virksomheder mødte op. Det er et resultat af et samarbejde mellem Danish-Chinese Business Forum samt en række Kina-orienterede organisationer og foreninger på CBS, KU og DTU.

Til karrieremessen vil både danske og kinesiske virksomheder fortælle om erfaringer med og behov for at have ansatte med ekspertise i dansk-kinesiske forretningsrelationer, kultur og sproglige forhold. Blandt talerne kan den kinesiske virksomhed Huawei, såvel som ZESO Architects og advokatvirksomheden Bech-Bruun nævnes.

Arrangementet foregår den 20. April i Ovnhallen på CBS mellem 14.30 og 18.00 og er åbent for alle.

Interesserede kan finde fuldt program her: http://www.thinkchina.ku.dk/calendar/conference--job-fair-crack-the-chin... og https://www.facebook.com/events/890371001014708/

Tilmeld Her

Virksomheder, der ønsker en stand på messen, kan tilmelde sig ved kontakt til:
Jonas Bay Flintegård
Copenhagen Business School