Fællesseminar om 'Forankring af forskning i praksis: Implementering af nye ledelses- og organisationsformer i sundhedsvæsenet'

CBS og Professionshøjskolen Metropol har arrangeret et fællesseminar i samarbejde med Center for Health Management og CBS Public-Private Platformens Health cluster.

Tirsdag, 4 oktober, 2016 - 13:30 to 16:00

Professionshøjskolen Metropol inviterer i samarbejde med CBS’s Centre for Health Management til et seminar under temaet ’forankring af forskning i praksis: Implementering af nye ledelses- og organisationsformer i sundhedsvæsenet’. Her vil forskere fra Metropol og CBS mødes og præsentere aktuel forskning vedrørende implementering af nye ledelses- og organiseringsformer i sundhedsvæsenet:

1. Implementering af nye tværgående samarbejdsformer i sundhedsvæsenet

• Interventionsstudie inden for hjerte-rehabilitering, v. Signe Risom, Post.doc, Metropol
  • Praktiserende læger i tværfagligt samarbejde v. Susanne Boch Waldorff, Lektor, CBS

2. Implementering af nye styringsteknologier i sundhedsvæsenet

• Den digitale genfødsel af jordemoderkonsultationen, v. Anja Svejgaard Pors, Adjunkt, Metropol
  • Ladet med værdi – et studie af Lean-implementering på et hospitalsafsnit styringsteknologi v. Amalie Martinus Hauge, PhD studerende, CBS

Seminaret afsluttes med en paneldebat, hvor følgende spørgsmål drøftes: Hvordan forankres og implementeres forskning i praksis? Hvilken værdi har forskellige forsknings- og videnstraditioner i praksisfeltet?

Paneldeltagere:

• Signe Vikkelsø, Institutleder for Institut for Organisation, CBS
  • Tobias Høygaard Lindeberg, Prodekan for det Samfundsfaglige og Pædagogiske Fakultet, Metropol
  • Anne Hjortshøj, Enhedschef Kvalitet og Udvikling – Sund, Region Sjælland

Tilmelding:
Tilmedlingen foregår via mail: lona@phmetropol.dk

1     1

Sidst opdateret: Public-Private Platform // 08/10/2019