Conference: Finansiel regulering - CCG (CBS)/KU, 24 September, 2012

Mandag, 24 september, 2012 - 16:00 to 18:00

Center for Corporate Governance, CBS & Forum for Company Law and Financial Market Law (FOCOFIMA), KU indbyder til seminar om Finansiel Regulering

Den finansielle sektor er formentlig det mest regulerede område i økonomien, men det forhindrede ikke finanskrisen 2008 og frem. I de senere år er reguleringen tiltaget yderligere både hvad angår kapitalstruktur, selskabsledelse og mange andre forhold. Vi indbyder derfor til en diskussion om dette vigtige emne. Bliver der reguleret rigtigt? Er reguleringen gået for vidt? Skal vi altid følge de internationale tendenser?  Vi får besøg af en kendt international ekspert, Professor Roberta Romano fra Yale Law School. Med hjælp fra hende og et ekspertpanel forsøger vi at skabe et overblik. Seminaret holdes på engelsk af hensyn til de internationale deltagere.

16:00-16.05 Welcome: Discussing financial regulation

Professor Steen Thomsen,  CBS.

16.05-17.00 For Diversity in International Financial Regulation

Professor Roberta Romano, Yale Law School.

17.00-18.00 Where Are We Now in Financial Regulation?

Panel discussion with the audience

Former Professor, editorial writer, Steen Leth Jeppesen

Attorney Michael Camphausen, LETT Law Firm & FOCOFIMA

Professor Tom Berglund, Hanken School of Economics

Professor George Ringe, Copenhagen Business School

Professor Roberta Romano, Yale Law School

Tilmelding til ccg@cbs.dk. Arrangementet er gratis, men deltagerantallet er af hensyn til lokalet begrænset.

Sidst opdateret: Communications // 26/10/2012