Styrk dine akademiske færdigheder med ny guide

Må jeg genbruge mine tidligere opgaver? Hvornår skal jeg citere en kilde? Hvad indebærer falsificering af data? Brug guiden om redelighed i det akademiske arbejde og undgå faldgruberne.

04/11/2020

Skilt med teksten: Wrong Right

CBS Bibliotek har, i samarbejde med partnere på CBS, udviklet en helt ny offentlig guide til, hvordan man som CBS studerende arbejder ordentligt og redeligt.

Guide: Working with Integrity as A CBS student

Både nye studerende, og dem er allerede er godt på vej i deres studieforløb, har mulighed for at genopfriske deres akademiske færdigheder.

Nogle af de temaer som diskuteres er, ud over plagiering i dens forskellige manifestationer, copyright og GDPR, fordomsfuld litteratursøgning, falsificering og fabrikering, og meget mere.
Guiden kan med fordel bruges som referenceværk, og der er vejledninger og tips undervejs.

Formålet med denne guide er at sikre, at du er i stand til at imødekomme kravene fra den akademiske verden og hjælpe dig med at undgå de faldgruber, der kan forhindre dig i at være den absolut bedste version af dig selv som CBS-studerende.

Baggrund
Guiden blev publiceret samtidig med lanceringen af et kursus i redelighed, som alle nye CBS studerende skal tage som obligatorisk kursus fra næste år. Formålet med kurset er at sikre en grundlæggende og ensartet forståelse hos alle CBS studerende, uanset studieretning, af nogle af de centrale problemstillinger i det akademiske arbejde.

Sidst opdateret: CBS Library // 05/11/2020