Marketing og branding
WARC indeholder artikler fra anerkendte kilder indenfor området bl.a. Admap, Market Leader, International Journal of Advertising, Journal of Advertising Research og International Journal of Market Research. Derudover kan du finde cases, trendanalyser, rankings, WARCs egne grundige analyser og meget mere.
Begynd din søgning med ord, der beskriver dit emne. Eller benyt top menuen, hvis du endnu ikke har lavet en brainstorm og fundet specifikke søgeord eller har brug for lidt inspiration.
Topmenuen tilbyder nogle få og nemme indgange til WARCs indhold. Her er en kort gennemgang af indgangene.
Naviger til interessant indhold
“Topics” er et rigtig godt sted at starte. Oversigten med 100+ emner giver dig et godt indblik i, hvad du kan forvente at finde i WARC. Du kan browse indholdet baseret på interessante emner som branding, forbrugeradfærd, segmentering på baggrund af livsstadier, marketing management, strategi og meget mere. Du kan også browse på brancher eller geografiske områder.
Hold finderen på pulsen
“Latest” er menupunktet, hvor du finder trendanalyser som fx “Old is the new young”, “The future of retailing” “Luxury goods” eller “Evolution of beauty”.
WARC publicerer deres egne rapporter om diverse emner. Det kan fx være titler som “Seriously social”, som analyserer de mest succesfulde kampagner på sociale medier eller “Marketing Strategy in Asia” som dykker ned i vellykkede markedsføringskampagner i den asiatiske region.
WARC tilbyder også dybdegående webinarer med førende eksperter, som bringer dig up-to-speed, så du kan håndtere udfordringer med markedsføring.
Hvordan virker en reklamekampagne?
"Case finder" er et oplagt sted at kigge efter kampagner. Du får en beskrivelse af kampagnen, dens formål og resultater. Der er mange muligheder for at indsnævre din søgning på en anderledes måde end man plejer at søge, så prøv det.
Tag en quiz eller få hjælp til dit pitch
WARC har masser af spændende indhold designet til at udvikle dine kompetencer og udnytte databasens indhold bedst muligt. I fanen tools finder du "Pitch Support", som trin for trin hjælper din i forberedelsen af dit næste pitch eller din næste skriftlige opgave. Denne del indeholder også en guide, der fører dig gennem opsætningen af en ny forretningsplan.
WARC har lavet et "Strategy Toolkit", som er et læringsmodul. Du kan tage 7 moduler og afslutte med quizzer, der tester din viden om marketing.
Hvis du er nysgerrig på marketingindustriens vigtige spillere, kan du finde diverse rankings i "WARC100". Her listes verdens bedste markedsføringskampagner, bureauer og brands.
Adgang til WARC
WARC er tilgængelig for studerende og ansatte på CBS både op CBS Campus og udefra. Andre biblioteksbrugere kan benytte WARC i biblioteket.
Drop-in sessions (no registration)
CBS Bibliotek Solbjerg Plads
Lecture room, 2. floor. A2.20
9. april 2019 kl. 14:00-14:30
25. april 2019 kl. 14:30-15:00
Andre relevante databaser
Passport markedsrapporter og forbrugerdata
Business Source Complete: videnskabelige tidsskriftsartikler
Find bøger om marketing på CBS Bibliotek
Kig efter disse numre på hylderne i kælderetagen.
324 Politisk markedsføring | 658.805 Servicemarkedsføring |
338.48 Turismemarkedsføring | 658.810 Markedsføring-lærebøger |
339.37 In-store marketing | 658.811 Strategisk markedsføring |
658.624 Produktudvikling | 658.812 Markedskommunikation |
658.800 Markedsføring | 658.820 Grøn markedsføring |
658.801 International markedsføring | 658.850 B2C-elektronisk markedsføring |
658.802 B2B markedsføring | 658.900 Retention marketing |
658.803 Markedsanalyser | 658.901 Relationsmarkedsføring |
658.804 Forbrugeradfærd | 659.1 Reklame |
659.18 Markedsføring af mærkevarer |