Er du klar til Career Fair 2024

Som CBS-studerende har du adgang til en lang række relevante databaser med virksomhedsdata og nyheder. Udnyt dem, når du forbereder dig til Career Fair.

11/03/2024

Career Fair at CBS

Onsdag d. 13. marts 2024 kan du deltage i CBS Career Fair.

Sæt dig godt ind i den virksomhed, du gerne vil møde på messen og vær forberedt på samtalen.
På biblioteket har du adgang til databaser med virksomhedsinformation, brancheanalyser, forbrugeradfærd, erhvervsnyheder og meget mere, som du kan udnytte til at få bedre indblik i virksomheden, du gerne vil ansættes i, dens branche, kunder og markedssituation.

Vi har udvalgt nogle af de mest oplagte databaser, du kan bruge til at udforske virksomheden nærmere.

Hvad er tendensen i branchen eller markedet?

Her kan du finde rapporter om en bestemt branche eller et marked.

Passport: Rapporter om brancher, virksomheder, enkelte produktgrupper og forbrugerens adfærd i form af livsstilsanalyser. Desuden markedsstatistik og markedsrapporter.

GlobalData Explorer:Information om brancher, forbrugsvarer, lande og virksomheder. Nye moduler med oplysninger om M&A's og virksomhedsinformation.

Frost&Sullivan: Markedsrapporter dækkende teknologi- og markedstendenser inden for luftfart og forsvar, energi, bioteknologi, telekommunikation, informationsteknologi, transport, elektronik og halvledere.

Hvad skriver aviserne om virksomheden?

I Børsen Business Net /Dagbladet Børsen og Infomedia finder du aktuelle artikler om branchen eller fx en bestemt virksomheds aktuelle situation fra danske aviser.

I Factiva finder du internationale nyheder og business information. Du kan søge på en specifik virksomhed eller industri og på den måde få et indblik i hvordan virkeligheden ser ud for den, du søger job hos.

Hvordan ser regnskaberne ud?

Kig på virksomhedens regnskaber og få en ide om, hvordan situationen har været de senere år. De danske virksomheder findes i Navne & Numre Erhverv.
I Orbis kan du finde regnskabstal for en stor del virksomheder fra hele verden.

Find litteratur om ansøgninger og jobsamtale

På hylderne i biblioteket kan du også finde bøger om emnerne i kælderen på Solbjerg Plads, kig efter emnegrupperne:

Karriereplanlægning og -udvikling → 658.302
Ansøgninger, jobsamtaler og tests → 658.311.

Se Career Fairs hjemmeside med relevant info om den kommende messe (herunder oversigt over alle deltagende virksomheder).

Du kan også se, hvad Career Services ellers tilbyder på my.cbs.dk

Sidst opdateret: CBS Library // 13/03/2024