Most-read alumni stories of the year

Book suggestions for the summer holiday, data on alumni and chair of the board Ole Andersen’s response to “In your own words” are just three of the most popular stories in 2015 from CBS Alumni Update for you to read or reread here.

16/12/2015

Mest læste

Siden midten af 2015 har CBS Alumni udsendt nyhedsbrevet CBS Alumni Update. Det er blevet til en lang række historier til og om CBS’ alumner. Hvis du ikke fik nærlæst alle nyhedsbreve, får du her en samling af de mest populære historier.

cbs by the numbers

CBS Alumni by the numbers

Den suverænt mest læste historie giver et overblik over, hvor CBS-alumnerne bor, og hvor mange der bor i din del af verden. Tag et kig på et par infografikker for at få en ide om CBS-alumnernes internationale natur.

Fra september-nyhedsbrevet

Summer reading
Foto: Shutterstock

Faglig sommerlæsning

Man kan godt læse andet end krimier og skønlitteratur i sommersolen, og det var der mange, der gerne ville have gode råd om. Tre CBS-professorer gav deres bud på fagligt relevant ferielæsning, som garanteret også kan læses i juleferien.

Fra juni-nyhedsbrevet

Ole Andersen
Foto: Christensen Photography

Med Egne Ord: Ole Andersen, bestyrelsesformand, partner og adjungeret professor

Interessen var stor for at læse om erhvervsmanden Ole Andersen, der blandt andet er bestyrelsesformand i Danske Bank. Han husker ikke sin uddannelsestid for det sociale, fordi et fuldtidsjob under hele hans uddannelse betød, at aftener og weekender i stedet blev brugt på forberedelse. Læs om hans erfaringer fra CBS, og hvilke øjeblikke fra hans karriere, han ser som de vigtigste.

Fra maj-nyhedsbrevet

CSE
Foto: Bjarke MacCarthy

Bliv klædt på til at involvere dig i den næste start up-succes

Ikke så få alumner drømmer åbenbart om at bidrage til start up-virksomheder. En ny seminarrække hjælper CBS-alumner, der overvejer at involvere sig i en af de mange hundrede start up-virksomheder, der hvert år har sin gang hos Danmarks største inkubator, Copenhagen School of Entrepreneurship.

Fra november-nyhedsbrevet

University page
Foto: Screenshot fra LinkedIn

Få mere ud af alumne-netværket på LinkedIn

En af måderne, CBS Alumni holder kontakten med alumnerne på er via netværksgruppen på LinkedIn. Derfor er det måske ikke overraskende, at det var populært at få tips til, hvordan du kan udnytte alumnenetværket og få mere ud af CBS Alumnis netværksgruppe på LinkedIn.

Fra november-nyhedsbrevet

Sidst opdateret: Alumni // 17/12/2017