Med egne ord: Jacob Kildebogaard, administrerende direktør og webanalytiker

Selvom tiden på CBS ofte blev brugt på bageste række med en gratisavis, kan man godt pludselig stå foran et hold CBS-studerende og undervise dem. Det og meget andet har Jacob Kildebogaard præsteret i sin korte men allerede imponerende karriere.

01/11/2016

Jacob Kildebogaard
"Tilbage på CBS for at undervise. Dejligt gensyn med Solbjerg Plads efter 8 år."(Foto: Privatfoto)

Hvordan var du som studerende på CBS?
Jeg må nok erkende, at jeg sad på bageste række og læste gratisaviser. Det var lige de år, hvor gratisaviserne havde deres indtog. Jeg brugte 7 år samlet set, fra jeg startede på ha(mat.), til jeg var færdig som cand.merc(mat.), men jeg er stadig den dag i dag glad for, at jeg holdt ved og blev færdiguddannet. Undervejs i studietiden øgede jeg gradvis relevansen af og timetallet på mit studiejob, så samlet set havde jeg 2 års fuldtidsarbejde, før jeg blev færdiguddannet - det retfærdiggør lidt mine 2 ekstra år - synes jeg selv...

Hvordan fik du dit første job, efter du blev færdig på CBS?
Jeg havde mit første job, før jeg blev færdig, da jeg blev ansat som konsulent i et webbureau. Så med nykøbt hus og fuldtidsjob var det bare om at få afleveret speciale. Jobbet søgte jeg på normal vis.

Hvilke øjeblikke i din karriere har været de vigtigste for dig - og hvorfor?
Jeg har på forholdsvis få år opnået en række vilde ting, som jeg er stolt af. I 2011 startede jeg firmaet www.webjuice.dk, som det er gået rigtig godt med. Webjuice er et onlinemarketingbureau, hvor vi hjælper virksomheder med større synlighed og salg via onlinemarketingkanaler. Vi har netop modtaget første Gazellepris på baggrund af væksten over de sidste 4 år, og jeg forventer at få en ny hvert år i de kommende år.
Jeg har holdt oplæg for 900 personer til konference i Israel og til konferencer i Oslo, Ungarn, England og andre steder. Jeg er udvalgt som Google Partner Trainer og speaker. Jeg har udgivet to bøger, som jeg selvfølgelig har skrevet, men det har været vigtigt for min karriere.
Og så har jeg for nylig undervist på en kandidatuddannelse på CBS. Det var også en fed milepæl at være retur som underviser på det sted, jeg for 8 år siden selv blev uddannet.

Hvad er den vigtigste erfaring, du fik på CBS, som du stadig bruger i dit daglige arbejdsliv?
Det største udbytte er klart en overordnet tankegang og forståelse for tal og optimering. Jeg har haft en masse fag med metoder og formler, og jeg bruger ingen af dem i dag. Men alligevel har fagene været med til at forme mig og mine kompetencer.

Har du beholdt en relation til CBS, siden du blev færdig?
Når tiden tillader det, ses jeg stadig med gamle studiekammerater. Til tider sparrer jeg også med min gamle introvejleder, der som jeg har startet eget firma.

Relevante artikler:
Med egne ord: Marie Bach Nielsen, Art Space Producer