CBS Alumni: Året der gik

2015 bød på en lang række arrangementer for alumner og flere nye måder at engagere sig og holde sig opdateret som alumne. Vi har samlet nogle af årets højdepunkter i ord og billeder.

03/02/2016

London
Foto: Geoff Crawford

Arrangementer: Fra debat om social media management til alumnegensyn i London
Et gensyn er, hvad man gør det til – og CBS Alumni har været med til en del i årets løb. Nogle gange fagligt, andre gange socialt – altid fornøjeligt. Om det er en uformel torsdagsbar i Café Nexus, et fagligt debatarrangement mellem praktikere og forskere eller et netværksmøde for CBS alumner i London.

Se oversigten over tidligere og kommende arrangementer

Du kan se billeder fra arrangementer, CBS Alumni er involveret i på CBS Alumnis Facebook-side

40-års jubilæum
Foto: Mikala Gyllinge

40 års-jubilæum og nye foreninger ser dagens lys
CBS Alumni havde i årets løb både fornøjelsen af at samarbejde med CBS’ yngste og en af vores ældste dimittendforeninger. Cand.merc. (ASC) holdt reunion og netværksopstart i Café Nexus i juni 2015, og dimittendforeningen CIBA fejrede på festlig vis foreningens 40 års-jubilæum i september under temaet Det Blå Danmark.

Læs en historie om CIBAs udvikling

Se billeder fra ASCs event i Café Nexus

Mentor
Foto: Bjarke MacCarthy

Mentornetværk for erhvervsfilosoffer
For andet år i træk, mødtes alumner og studerende i mentornetværket for erhvervsfilosoffer (alumner og studerende fra FLØK-studiet). Et stigende antal studerende valgte at mødes med en alumne – deres mentor – for at reflektere over overgangen fra studie til erhvervsliv eller blot for at få et godt råd om, hvordan man gør sine kompetencer relevante i en arbejdsgivers øjne. Mentorerne indgår også i en dialog med studieledelsen om studiets udvikling. Et lille vellykket forløb, som fint illustrerer, hvordan både studerende, alumner og CBS har udbytte af en tættere fælles kontakt.

Læs en historie om mentornetværket

Se en video, hvor et mentorpar fortæller om deres oplevelser

Poul Skovgaard
Poul Skovgaard (Foto: privatfoto)

Med egne ord
Alumner fortæller med egne ord om, hvordan CBS har været med til at forme deres karriere. ”Med egne ord” er en fast bestanddel af nyhedsbrevet, som CBS Alumni lancerede i maj og som er blevet taget godt imod. Tak fordi I læser med og tak til alumner, forskere og øvrige kolleger på CBS, som i 2015 har bidraget til at fortælle historien om CBS.

Læs eller genlæs de mest populære historier i 2015

CBS Alumni

Bevar kontakten
Vi er rigtig glade for, at CBS alumner registrerer sig, så vi kan holde kontakten. Det gjorde mere end 1.500 siden sommer 2015. Og det er aldrig for sent – den ældste, som registrerede sig i 2015 var 72 år og dimitterede i 1969. Du behøver ikke vente så længe. Registrer dig her