Seminar: Invester din tid og dit talent i en start-up

Dette er det tredje seminar i seminarrækken ”Bliv klædt på til at involvere dig i den næste start up-succes”. På seminaret undersøger vi, hvordan du kan investere dig selv – din tid og dit talent – i en startup, enten som mentor eller som rådgiver.

Torsdag, 7 april, 2016 - 16:30 to 19:30

Seminar: Invest your time and talent in a startup
Foto: Bjarke MacCarthy

På seminaret møder du mentorer og mentees, som deler ud af deres erfaringer, og hører, hvordan du lærer den danske startup-scene bedre at kende og stifter bekendtskab med konkrete startups. Vi vil også se på, hvordan rollen som mentor kan udvikle sig til medlem af et advisory board eller bestyrelse, eller kan udvikle sig til en investeringsmulighed.

Seminarets formål: en introduktion til, hvordan du effektivt sætter dit talent i spil som mentor og/eller rådgiver/investor i en startup.

Foreløbigt program

• Ankomst, forfriskninger og networking
  • Velkommen og introduktion ved CSE og CBS Alumni
  • Søren Bolvig, mentor i "Go Grow", CSE
  • Mentee-erfaring (TBA)
  • Introduktion til venture-virksomheden Hippocorn
  • Start-up virksomheder pitcher
  • Networking og let buffet

Seminaret er det andet seminar i seminarrækken "Bliv klædt på til at involvere dig i den næste start up succes"

Seminaret retter sig mod CBS alumner med erhvervserfaring.

Seminaret er blevet afholdt.

Du skal registrere dig i CBS Alumni for at kunne deltage i seminaret. Registrer dig gratis i CBS Alumni, hvis du ikke er registreret i forvejen.

CBS Alumni er et netværk for tidligere studerende, som har opnået en grad ved CBS (fx bachelor, HD 2.del el.lign.), samt udvekslingsstuderende, som har afsluttet mindst et semester på CBS.

Practical information
Seminaret finder sted den 7. april 2016 kl. 16:30 i Copenhagen School of Entrepreneurships lokaler på CBS, Porcelænshaven 26, 2. sal, 2000 Frederiksberg.

Parkering i området kan være en udfordring, så kom gerne i god tid.

Seminarrækken, der består af i alt fire seminarer, arrangeres af Copenhagen School of Entrepreneurship (CSE) og CBS Alumni

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os på alumni@cbs.dk

Bliv klædt på til at involvere dig i den næste start up-succes
Seminarrækken ”Bliv klædt på til at involvere dig i den næste start up-succes” består af i alt fire seminarer, der hjælper CBS-alumner, som overvejer at involvere sig i en af de mange hundrede start up-virksomheder, der hvert år har sin gang hos Danmarks største inkubator, Copenhagen School of Entrepreneurship.

Seminarrækken vil tilbyde CBS alumner en fordybelse i iværksætteri og hjælpe dem til at stifte bekendtskab med investor- og mentorerfaringer samt bedste praksis for investering og mentoring. Herudover vil du få mulighed for at deltage i et pitch-arrangement.

Fordele ved at deltage i seminarrækken:

• Introduktion til iværksættermiljøet og hvordan du kan blive involveret i et startup som investor eller mentor
  • Adgang til udvalgte startups med stort vækstpotentiale og mulighed for at arbejde tæt med nye, innovative talenter
  • Mulighed for at dele dine erfaringer med de nystartede virksomheder, og få nye erfaringer selv
  • Mulighed for at udveksle ideer, samarbejde og eventuelt investere sammen med andre alumner, der deler en interesse for iværksætteri
  • Løbende læring og ajourføring af kvalifikationer både personligt og professionelt relateret til investerings- og mentorprocessen

Få mere information om seminarrækken

Læs artikel om seminarrækken

Sidst opdateret: Alumni // 30/01/2023