Seminar: Hvordan kan du investere dig i en start-up?

Dette er det første seminar i seminarrækken "Bliv klædt på til at involvere dig i den næste start up-succes". På programmet er blandt andre Christian Stadil, virksomhedsejer og adjungeret professor ved CBS, som vil dele ud af sine erfaringer som investor.

Tirsdag, 23 februar, 2016 - 16:00 to 19:00

Christian Stadil
Foto: Dennis Møller

Det første seminar i seminarrækken "Bliv klædt på til at involvere dig i den næste start up-succes" handler om, hvordan du kan investere dig i en start-up.

På dette seminar, vil du blive introduceret til iværksættermiljøet og få overblik over de forskellige måder, du kan involvere dig i en startup på, som mentor eller investor. Du vil også møde startups og aktive investorer, såsom Christian Stadil, ejer & CEO af konglomeratet THORNICO, der består af over 100 virksomheder, samt adjungeret professor ved CBS. Herudover vil der være rig mulighed for networking.

Foreløbigt program

• Ankomst, forfriskninger og networking
  • Velkommen og introduktion ved CSE og CBS Alumni
  • Christian Stadil, virksomhedsejer og adjungeret professor ved CBS, taler om sine erfaringer som ”business angel” og hans virksomhedsfilosofi
  • Investment 101 – En guide til en successfuld investor
  • Start-up virksomheder pitcher
  • Networking og let buffet

Seminaret retter sig mod CBS alumner med erhvervserfaring.

Tilmeld dig seminaret her - Det er ikke længere muligt at tilmelde sig seminaret, desværre.

Du skal registrere dig i CBS Alumni for at kunne deltage i seminaret. Registrer dig gratis i CBS Alumni, hvis du ikke er registreret i forvejen.

CBS Alumni er et netværk for tidligere studerende, som har opnået en grad ved CBS, samt udvekslingsstuderende, som har afsluttet mindst et semester på CBS.

Praktiske informationer
Seminaret finder sted den 23. februar 2016 kl. 16.00 i Copenhagen School of Entrepreneurships lokaler på CBS, Porcelænshaven 26, 2. sal, 2000 Frederiksberg.

Parkering i området kan være en udfordring, så kom gerne i god tid.

Seminarrækken, der består af i alt fire seminarer, arrangeres af Copenhagen School of Entrepreneurship (CSE) og CBS Alumni.

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os på alumni@cbs.dk

Bliv klædt på til at involvere dig i den næste start up-succes
Seminarrækken ”Bliv klædt på til at involvere dig i den næste start up-succes” består af i alt fire seminarer, der hjælper CBS-alumner, som overvejer at involvere sig i en af de mange hundrede start up-virksomheder, der hvert år har sin gang hos Danmarks største inkubator, Copenhagen School of Entrepreneurship.

Seminarrækken vil tilbyde CBS alumner en fordybelse i iværksætteri og hjælpe dem til at stifte bekendtskab med investor- og mentorerfaringer samt bedste praksis for investering og mentoring. Herudover vil du få mulighed for at deltage i et pitch-arrangement.

Fordele ved at deltage i seminarrækken:

• Introduktion til iværksættermiljøet og hvordan du kan blive involveret i et startup som investor eller mentor
  • Adgang til udvalgte startups med stort vækstpotentiale og mulighed for at arbejde tæt med nye, innovative talenter
  • Mulighed for at dele dine erfaringer med de nystartede virksomheder, og få nye erfaringer selv
  • Mulighed for at udveksle ideer, samarbejde og eventuelt investere sammen med andre alumner, der deler en interesse for iværksætteri
  • Løbende læring og ajourføring af kvalifikationer både personligt og professionelt relateret til investerings- og mentorprocessen

Få mere information om seminarrækken

Læs artikel om seminarrækken

Sidst opdateret: Alumni // 30/01/2023