Nyt studieadministrativt system er i luften

CBS har nu taget det ny studieadministrativ system STADS i brug, som giver studerende smartere selvbetjening. Studerende skal ifølge studieadministrationen de næste uger være opmærksomme på, om oplysninger er korrekte.

25/11/2013

Til- og framelde undervisning med få klik, tilmelde sig eksamener og semestre online. Det er nogle af de fordele, som studerende kan se frem til med det ny studieadministrative system, som er i luften. CBS har flyttet data om studerende fra et studieadministrativt system til et nyt. Der er adgang til systemet via e-campus, hvor studerende kan finde de oplysninger, CBS har registreret om personen og informationer om tilmeldt uddannelse.

- Vi har gjort, hvad vi kunne for at få de godt 89.000 studerende, 437.550 resultater, 12.448 meritter og 280 studieordninger korrekt over i det nye system, men hvis der mangler en oplysning – f.eks. et resultat eller en merit, så skal studerende sende en mail til help@student.cbs.dk med ’stads-support’ i emnefeltet eller komme ned i Student Hub, siger studiechef Rie Snekkerup.

De seneste tre uger har det studieadministrative system været lukket ned, imens data er blevet overført.De ændringer, CBS har modtaget i den treugers periode, vil først kunne ses på e-campus, når studieadministrationen har fået tastet oplysningerne ind i det nye system.

I løbet af 2014 vil selvbetjeningen blive udvidet med muligheder for til- og framelding til undervisning og eksamen samt mulighed for at søge om orlov og dispensationer.

For flere oplysninger kontakt help@student.cbs.dk eller Student Hub.

Sidst opdateret: Communications // 25/01/2024