Tre nye æresdoktorer bliver hædret af CBS

Tre professorer fra henholdsvis University of California, University of Victoria og Weatherhead School of Management bliver fredag hædret som æresdoktorer på CBS. Kom til deres tiltrædelsesforelæsninger samme dag og bliv klog på strategiske analyser, den globale arbejdsplads og det nyeste inden for digital innovation.

14/03/2016

Æresdoktorer
De tre nye æresdoktorer. Fra venstre: professor Mary Yoko Brannen, professor Margarethe Wierserma og professor Kalle Lyytinen.

Hvert år i forbindelse med CBS årsfest hædres forskere, der har bidraget bemærkelsesværdigt til forskning, udbredelse og undervisning. Fredag aften den 18. marts hædres tre nye æresdoktorer. Æresdoktorerne har ofte haft et tæt samarbejde med et eller flere institutter på CBS og hædringen er en opfordring til et endnu større samarbejde for fremtiden.

Æresdoktorerne 2016 er:

Internationalt anerkendt professor inden for virksomhedsstrategi
Professor Margarethe F. Wierserma fra University of California er en af de tre, der bliver udnævnt som æresdoktor i 2016 ved CBS. Det er Department of Strategic Management and Globalization, der har udpeget hende. Hun er professor i strategisk ledelse på Paul Merage School of Business på University of California.

Læs om hendes tiltrædelsesforelæsning ”My Research Voyage: Challenges & Achievements

Solbjerg Plads 3, fredag d 18. marts fra 12:00 til 13:00, lokale SPS01

En af verdens ledende forskere i international business
Professor Mary Yoko Brannen fra University of Victoria er udpeget af Institut for International Økonomi og Virksomhedsledelse ved CBS. Professor Brannen er ekspert inden for tværkulturel forskning og organisatoriske forskningsmetoder.

Læs om hendes tiltrædelsesforelæsning ”The Dynamics of Cultural Change: Learning from Migration, Mobility and the Shifting Boundaries of Today’s Global Workplace

Solbjerg Plads 3, fredag d 18. marts fra 09:00 til 10:00, lokale SPS01

Prisvindende og ultraciteret IT-professor
Professor Kalle Lyytinen er Iris S. Wolstein’professor i IT og Management Design og han er institutleder hos Design & Innovation Department på Weatherhead School of Management. Han er udpeget som æresdoktor af Institut for IT-ledelse ved CBS. Han har modtaget flere priser for sin forskning inden for IT, har været med til at skrive utallige videnskabelige artikler og bøger om emnet og er desuden blandt de fem mest citerede forskere.

Læs om hans tiltrædelsesforelæsning ”Digital Narratives – observations about my digital life as a fox

Solbjerg Plads 3, fredag d 18. marts fra 10:30 til 11:30, lokale SPS01

Sidst opdateret: Communications // 17/12/2017