To nye institutledere er ansat

Institut for Regnskab og Revision og Økonomisk Institut har fået nye ledere, det er samtidig afslutningen på en større ansættelsesrunde i institutledelsen på CBS.

05/08/2016

Instled
Lars Peter Østerdahl og Carsten Rohde

Professor Carsten Rohde bliver ny institutleder på Regnskab og Revision og professor Lars Peter Østerdahl skal stå i spidsen for Økonomisk Institut. Begge begynder i jobbet i august. Med ansættelserne er holdet af institutledere nu igen komplet, efter syv stillinger blev opslået tidligere på året.

Carsten Rohde kommer fra egne rækker og en stilling som professor og studieleder på CBS. Han har forskningsinteresse i blandt andet cost and management accounting i Danmark, advanced cost and management accounting techniques og management control systems.

Lars Peter Østerdahl kommer fra en stilling som professor på Institut for Virksomhedsledelse og Økonomi på SDU. Han har forskningsinteresse i blandt andet design of resource allocation mechanisms, game theory og welfare economics.

I april blev professor Adam Lindgreen ansat som leder på Institut for Afsætningsøkonomi. Tidligere på året fik Juridisk Institut, Institut for Strategi og Globalisering, Institut for Business and Politics og Institut for Produktion og Erhvervsøkonomi nye folk i spidsen. Læs mere om de fire ansættelser.

For flere oplysninger kontakt de respektive institutter eller pressekontakt.

Sidst opdateret: Communications // 17/12/2017