Der sættes pris på studerende og ansatte på CBS

DSEB og CBS fejrede studerende og ansatte ved prisuddelingen ”The Prize Winners' Reception”. I år skete det med tre nye priser.

28/11/2016

Vinderne ved ”The Prize Winners' Reception”. Foto: Henriette Frausing.

Priser, fejring af den gode arbejdsindsats og et oplæg fra sidste års vinder af DSEB Forskningsformidlingsprisen - professor Ravi Vatrapu fra Institut for IT-Ledelse - var omdrejningspunkterne, da Danish Society for Education and Business (DSEB) og CBS uddelte priser til studerende og ansatte på CBS. I år blev der uddelt tre nye priser. En af dem er ”Fonnesbechs TAP/VIP Employee Prize 2016”, som fredag eftermiddag blev givet til en gruppe ansatte på CBS.

Projektleder Christina Merolli Poulsen havde indstillet forskningsprojektet ”Driving Competitiveness through Servitization”, og projektgruppen vandt prisen og fik overrakt 75.000 kroner. Baggrunden for at modtage prisen var blandt andet, at de sammen har været gode eksempler for andre ansatte på CBS.

Diversitet er en fordel
Christina Merolli Poulsen er en del af holdet bag projektet, som tæller forskere, studentermedhjælpere og hende selv om projektleder:

”En af fordelene ved at have et team sammensat af forskellige roller er den diversitet, det medfører. Man opnår en projektgruppe, der kan bidrage med forskellige idéer, input og kompetencer, der alle arbejder mod et fælles formål.”

Hun giver et konkret eksempel:

”Vi har qua projektets fokus og arbejdsmåde i høj grad haft brug for at etablere og styrke relationer med industrielle partnere, afholde arrangementer med indhold målrettet virksomheder og medarbejdere og gennemføre udviklingsforløb med virksomheder. De aktiviteter kræver naturligvis en professionel tilgang forankret forskningsmæssigt, men også en række kompetencer, hvor det videnskabelige og teknisk/administrative personales samarbejde i høj grad er med til at styrke projektet.”

Her er øje for detaljen, relationelle evner og en dyb forståelse for praksis afgørende, forklarer Christina Merolli Poulsen.

Formålet med projektet er at styrke konkurrenceevnen i det danske erhvervsliv, levere ny forskning om servitization og dermed placere CBS som et af de centrale vidensmiljøer inden for forskningsområdet.

Præmien skal bruges på at give teamet gode oplevelser sammen uden for kontorets fire vægge og fejre netop samarbejdet.

Følgende studerende og ansatte på CBS blev hædret ved ”The Prize Winners' Reception”:

DSEB Forskningspris 2016 – 50.000 kr.  – delt mellem to

CBS Administrationspris 2016 – 50.000 kr. hver
Anja Frederiksen, Institutsekretær, LPF
Lars Nondal, Chefkonsulent, Biblioteket

Fonnesbech Ph.d.-pris – 140.000 kr.
Julie Marx, Ph.d.-studerende, FI

Fonnesbech Studenterpris – 75.000 kr.
Jannick A. Pedersen, Studerende ved HA(psyk.)

Fonnesbechs TAP/VIP medarbejderpris 2016 – 75.000 kr.
Driving Competitiveness through Servitization, PEØ

Teamet består af:

VIP:
- Christer Karlsson, Professor, PEØ/Competitiveness Platform
- Juliana Hsuan, Professor (MSO), PEØ
- Jawwad Raja, Lektor, PEØ
- Thomas Frandsen, Adjunkt, PEØ
- Lauren Pflueger, Forskningsassistent, PEØ
- Sofie Boa, Forskningsassistent, Ph.d., PEØ
- Kai Basner, Ph.d.-studerende, PEØ

TAP:
- Morten Bjerrum Seerup Haagensen, Studentermedhjælper, PEØ
- Steefan Wallin, Studentermedhjælper, CBS Competitiveness Platform
- Christina Merolli Poulsen, Projektleder, CBS Competitiveness Platform

Fonnesbech PhD Prize, Fonnesbech Student Prize og Fonnesbech TAP/VIP Prize blev for første gang uddelt i år.

Sidst opdateret: Communications // 17/12/2017