Franskmændene går til valg – find en ekspert på CBS

Første runde af det franske præsidentvalg finder sted den 23. april. Find en forsker på CBS, der kan udtale sig om for eksempel valgets konsekvenser for Europas økonomi og EU-projektet samt om fransk identitet og historie.

12/04/2017

Lektor Mette Zølner
Lektor ved Department of Management, Society and Communication. Hun kan udtale sig om: Fransk identitet og historie, den politiske kultur i landet og om arbejdsmarkedet.

Professor Jesper Rangvid
Professor ved Institut for Finansiering. Han kan udtale sig om afstemningens konsekvenser for Europas økonomi.

Lektor Sine Nørholm Just
Lektor ved Department of Business and Politics med fokus på retorik samt den politiske debat og offentlige meningsdannelse om EU. Hun kan derfor udtale sig om blandt andet valgets betydning for EU-projektet.

Lektor Magali Gravier
Lektor ved Department of Management, Society and Communication. Ekspert i fransk politik, valg og institutioner. Interviews kan foregå på fransk, engelsk eller tysk.

Associate Professor Cédric Schneider
Lektor ved Økonomisk Institut. Ekspert i kandidaternes økonomiske programmer og deres konsekvenser for the franske økonomi.

Læs også et interview med professor Jesper Rangvid og lektor Mette Zølner om valgets konsekvenser for Europas økonomi, det franske samfund og valgets slutspurt.

Sidst opdateret: Communications // 08/10/2019