Forskere i spidsen for Finanstilsynet

Henrik Ramlau-Hansen, lektor på CBS og tidligere økonomidirektør i Danske Bank er ny bestyrelsesformand for Finanstilsynet. Professor David Lando er genudpeget som næstformand.

30/09/2016

To CBS-forskere står nu i spidsen for det danske Finanstilsyn. Lektor ved Institut for Finansiering på CBS Henrik Ramlau-Hansen er ny bestyrelsesformand for Finanstilsynet. Han er udpeget af Erhvervs- og vækstminister Troels Lund Poulsen (V).

Ifølge ministeriets pressemeddelelse er Henrik Ramlau-Hansen blevet udpeget på baggrund af sin store erfaring inden for den finansielle sektor, både inden for bank- og pensionsområdet, men også på baggrund af hans mangeårige ledelseserfaring.
Henrik Ramlau-Hansen glæder sig meget til arbejdet som bestyrelsesformand og understreger den samfundsmæssige betydning, som Finanstilsynet har:

”Et velfungerende tilsyn bidrager til, at kunderne kan træffe finansielle beslutninger med en høj grad af tillid.  Samtidig dukker der nye problemstillinger op, som de meget lave renter og den digitale forandring, som også i væsentligt omfang påvirker den finansielle sektor.  I den sammenhæng er det vigtigt med et effektivt tilsyn, og jeg glæder mig til sammen med den øvrige bestyrelse og Finanstilsynets direktion at bidrage til dette,” siger Henrik Ramlau-Hansen i pressemeddelelsen.

Institut for Finansiering har endnu et medlem i Finanstilsynets bestyrelse, nemlig professor David Lando, som er blevet genudpeget som næstformand.

Læs mere om Henrik Ramlau-Hansen

Sidst opdateret: Communications // 02/09/2020