Christian Frigast er ny adjungeret professor

Udnævnelsen til adjungeret professor af managing partner i Axcel og bestyrelsesformand Christian Frigast er et led i samspillet mellem CBS og dansk erhvervsliv. Forskningen og undervisningen får med ham en ekstraordinær indsigt.

24/08/2016

christian_frigast

Foto: Per Morten Abrahamsen
Forsidefoto: Bjarke MacCarthy

Med en omfattende erfaring inden for investering, finansiering, ledelse, bestyrelsesarbejde og værdiskabelse i danske og nordiske selskaber kan managing partner i Axcel og bestyrelsesformand Christian Frigast tilføre forskningen og undervisningen på CBS en ekstraordinær indsigt. Derfor er han udnævnt til adjungeret professor ved CBS, Institut for Regnskab og Revision. For det er afgørende, at fagområder udvikles i tæt dialog mellem erhvervsliv og forskning. Det gælder i særdelshed for tværfaglige problemstillinger som værdiskabelse, ejerstrategi og governance, hvor erfaring og viden fra investorkomitéer, bestyrelseslokaler og topledelser er vigtig.

Emnet for Christian Frigasts tiltrædelsesforelæsning er ”Ejerskab og Governance som drivkraft af indtjening og langsigtet værdiskabelse”. Den finder sted tirsdag den 13. september kl. 17.00 - 18.20 med efterfølgende reception på CBS, Porcelænshaven 22, Frederiksberg. Christian Frigast, der er bestyrelsesformand for blandt andet EKF, vil eksempelvis tale om betydningen af aktivt ejerskab og ejerstrategi, selskabets værdiskabelsesplan, sammensætning af bestyrelse og ledelse og resultatopfølgning.

Om Christian Frigast
Han er cand. polit. i Political Science and Economics fra Københavns Universitet og har endvidere gennemført Stanford University’s Executive Management Program. Christian Frigast har 40 års direktions-og bestyrelseserfaring fra prominente selskaber, blandt andre Nordea Bank, Axcel, Royal Scandinavia, NetTest, Icopal og Pandora. Bakket op af institutionelle investorer grundlagde Christian Frigast Axcel i 1994, som under hans ledelse udviklede sig fra Danmarks første kapitalfond til et førende nordisk private equity-selskab. I 2012 etableredes Axcelfuture med det formål at gennemføre forskningsbaserede analyser og dialogmøder med deltagere fra forskningen, erhvervslivet og regeringen om "Danmark som fremtidig investering".

PDF icon Læs programmet for tiltrædelsesforelæsningen

Kontakt:

Institutleder, Professor Carsten Rohde, Institut for Regnskab og Revision,