CBS receives award for responsible management

CBS has received an Award for "Excellence in Reporting" at the Global Forum’s meeting in New York last week. Only six schools (out of 600 signatories) have received this distinction and that is a very welcome reinforcement of CBS’ front-runner position in terms of implementing the PRME principles.

06/07/2015

Siden 2008 har CBS arbejdet strategisk med de adskillige måder CBS bestræber sig på at fremme ansvarlig ledelse (PRME). Ved "2015 Global Forum for Responsible Management Education" i sidste uge modtog CBS anerkendelse for sin fremragende indsats i afrapportering.

CBS modtog prisen med følgende begrundelse:
Copenhagen Business Schools rapport er et eksempel på velovervejet  effektvurdering og refleksion over dets PRME-relaterede aktiviteter med ledsagende eksempler og indikatorer der effektivt er fremhævet rapporten igennem. Det er især værd at bemærke hvordan rapporten henvender sig til en lang række interessenter. Citater og kontaktinformation på de personer, der er involveret i diverse aktiviteter, er anført gennem hele rapporten og viser hvordan afrapporteringen bruges både til interne og eksterne formål.

De fem andre prismodtagere er: Hanken School of Economics, Reykjavík University, Groupe Sup de Co La Rochelle, Haas School of Business - UC Berkeley, og Kedge Business School.

Den internationale anerkendelse af CBS er et resultat af CBS' lederskab på området for ansvarlig ledelsesuddannelse og dermed et resultat af indsatsen fra de over 160 VIP og TAP på tværs af CBS' institutter som alle er nævnt i rapporten.

Se rapporten her

Tidligere nyhedsartikel om rapporten