CBS holder flotte rangliste-placeringer

Ranglister er vigtige, for de bliver brugt af potentielle MBA-studerende, når de skal vælge uddannelsessted. Derfor er CBS meget tilfreds med placeringen hos blandt andet Financial Times, The Economist og Bloomberg Businessweek.

20/12/2016

Solbjerg Plads
Foto: Bjarke MacCarthy

Hvordan vælger man universitetet, hvor man skal tage sin MBA-uddannelse? Ranglister giver et godt billede, og på de seneste fra en række institutioner som Financial Times, The Economist og Bloomberg Businessweek er CBS godt repræsenteret.

For første gang i flere år er CBS repræsenteret på listen fra The Economist over verdens bedste full-time MBA-uddannelser. CBS har fået plads nummer 95.

“The FT European Business School Ranking 2016” fra Financial Times rangerer CBS som nummer 35 i Europa vurderet ud fra kvaliteten og bredden i uddannelserne i 2016. Det er samme niveau som sidste år, hvor CBS blev placeret som nummer 34. Og hos ”Bloomberg Businessweek’s International Full-time MBA Ranking 2016” går CBS en plads frem sammenlignet med forrige år, så CBS nu er nummer 27.

I et globalt marked spiller MBA-renglisterne en meget vigtig rolle, forklarer Poul Hedegaard, der er direktør for MBA-programmerne på CBS:

“Ranglister er vigtige fordi de bruges af potentielle studerende til at sammenligne forskellige MBA-uddannelser og som generel vejledning når de skal vælge den rigtige MBA-uddannelse. MBA-ranglister er også et vigtigt brandingværktøj for enhver business school som opererer internationalt. Vi er meget glade for at CBS’ MBA-uddannelser anerkendes som værende blandt de bedste i verden, og vi vil fortsætte med at levere MBA-uddannelser af allerhøjeste kvalitet.”

CBS har valgt at fokusere på de tre største og mest indflydelsesrige ranglister i verden, som bliver lavet af Financial Times, The Economist og Bloomberg Businessweek.

Derudover er CBS en del af ”Corporate Knights Magazine – Better World MBA”, som fokuserer på, hvordan MBA-uddannelser på verdensplan integrerer bæredygtighed og CSR i forskning og undervisning. Her får CBS i år en fjerde plads mod en tredje plads sidste år. Faldet er et udtryk for, at flere fokuserer på området og er derfor ikke et resultat af en ændret tilgang på CBS.

Et omdømme helt i top

CBS som samlet institution er også blevet vurderet og blev i år udpeget af dekaner fra 1.000 business schools verden over til at have et omdømme helt i top. CBS er i 2016 kåret som både nummer et i verden og som i nummer et i Vesteuropa i Eduniversals opgørelse. I Vesteuropa bliver CBS skarpt efterfulgt af INSEAD på anden pladsen, samt London Business School og SDA Bocconi School of Management på en delt tredjeplads.

Eduniversal er inddelt i 9 geografiske områder, og opgjort på antallet af stemmer fik CBS flest på verdensplan efterfulgt af Harvard Business School og INSEAD.

Eduniversal er rangering af omdømme. Business school-branchen bliver spurgt til, hvilke skoler der kan anbefales. 629 ud af de 1.000 adspurgte dekaner har anbefalet CBS som studiested.

Se de samlede lister over CBS’ placering sammenlignet med andre business schools fra Financial Times, The Economist, Bloomberg Businessweek og Corporate Knights Magazine.

Læs mere om MBA-uddannelserne på CBS

Sidst opdateret: Communications // 17/12/2017