CBS får sin institutionsakkreditering

Efter to år med betinget akkreditering, har CBS modtaget en positiv institutionsakkreditering fra Akkrediteringsrådet.

28/06/2016

CBS har fået et stort skulderklap. På et møde d. 22. juni har Akkrediteringsrådet akkrediteret CBS positivt efter to år med betinget positiv akkreditering, siger rektor Per Holten-Andersen.

- At vi har modtaget en positiv institutionsakkreditering er utroligt glædeligt! En stor tak til alle, som har arbejdet hårdt for en løsning. Vi kan nu se fremad og fortsætte arbejdet med at udvikle CBS med relevante uddannelser af høj kvalitet, siger Per Holten-Andersen.

Akkrediteringsrådet skriver i sin afgørelse, at de problemer, som blev konstateret for to år siden “adresseres på en tilfredsstillende måde”. Rådet skriver også, at “der er god kvalitet i udmøntningen af kvalitetssikringsarbejdet. Det vil sige, at CBS’ indsats er velbeskrevet og bygger på gennemprøvet og systematisk praksis”.

Akkrediteringen gælder frem til 2022 og betyder, at CBS får større frihed til at udvikle nye og eksisterende uddannelser.

CBS har udover den danske akkreditering også 3 internationale akkrediteringer. Siden 2000 har CBS været akkrediteret af EQUIS, siden 2007 af AMBA, og den 1. august 2011 har CBS desuden som den første i Skandinavien opnået akkreditering af den amerikanske AACSB.

Læs brevet fra Danmarks Akkrediteringsinsitution:
PDF icon Afgørelsesbrev og rapport

Sidst opdateret: Communications // 17/12/2017