Briternes valg – find en ekspert

8. juni stemmer briterne om, hvem der skal lede Storbritannien. Få et overblik over hvilke CBS-forskere, der kan sætte valget i perspektiv.

02/06/2017

Poul Fritz Kjær
Professor ved Institut for Ledelse, Politik og Filosofi. Han kan udtale sig om valgets betydning for Brexit-forhandlingerne, om Storbritanniens chance for at få en fordelagtig aftale med EU og om Storbritanniens rolle og status i verden, globalt set.

Ole Helmersen
Lektor ved Institut for Interkulturel Kommunikation og Ledelse med speciale i moderne britisk politik og samfundsforhold.

Jesper Rangvid
Professor ved Institut for Finansiering. Han kan udtale sig om afstemningens finansielle og nationaløkonomiske konsekvenser.

Sine Nørholm Just
Lektor ved Department of Business and Politics med fokus på retorik samt den politiske debat og offentlige meningsdannelse om EU. Hun kan derfor udtale sig om blandt andet Storbritanniens betydning for EU-projektet.

Manuele Citi
Lektor ved Department of Business and Politics, hvor han forsker i emner inden for EU-politik, EU økonomisk integration og institutionel udvikling, regulering af det indre marked og EU-budgettet. Han kan udtale sig om, hvilken betydning valget vil have for Brexit-forhandlingerne.

Lektor Edward Ashbee
Lektor ved Department of Business and Politics. Han udtaler sig jævnligt om britisk politik i danske medier, om meningsmålinger, den britiske økonomi, konsekvenser for Skotland, Irland, EU og Danmark, og hvilken betydning valget vil have på de transatlantiske relationer.

Sidst opdateret: Communications // 08/10/2019