Valg i Storbritannien og Brexit – Find en ekspert

Bliver det Boris Johnson eller Jeremy Corbyn, der bliver Storbritanniens nye premiereminister? Hvilken betydning har valget for Brexit og Englands fremtid? Find en ekspert på CBS.

05/09/2019

Brexit

Lektor Ole Helmersen
Lektor ved Institut for Interkulturel Kommunikation og Ledelse med speciale i moderne britisk politik og samfundsforhold.

Professor Jesper Rangvid
Professor ved Institut for Finansiering. Han kan udtale sig om afstemningens finansielle og nationaløkonomiske konsekvenser.

Lektor Sine Nørholm Just
Lektor ved Department of Business and Politics med fokus på retorik samt den politiske debat og offentlige meningsdannelse om EU. Hun kan derfor udtale sig om blandt andet afstemningens betydning for EU-projektet.

Lektor Manuele Citi
Lektor ved Department of Business and Politics, hvor han forsker i emner inden for EU-politik, EU økonomisk integration og institutionel udvikling, regulering af det indre marked og EU-budgettet. Han kan udtale sig om, hvilken betydning Brexit vil have for Storbritannien - både for økonomien og for handlen med andre medlemmer af EU , samt om konsekvenserne for EUs institutionelle struktur.

Lektor Edward Ashbee
Lektor ved Department of Business and Politics. Han udtaler sig jævnligt om britisk politik i danske medier og har blandt andet kommenteret på Brexit-debattens aktuelle status, udviklingen inden for partierne - de konservative, Labour og UKIP - , valg og deres konsekvenser, meningsmålinger, konsekvenserne af en Brexit for den britiske økonomi, og hvilken betydning valget vil have på de transatlantiske relationer.

Poul Fritz Kjær
Professor ved Department og Management, Politics and Philosophy. Poul Fritz Kjær forsker i europæisk politik og økonomi. Han har for nylig medvirket i Deadline, hvor han bidrog med indsigter i de mulige konsekvenser af Brexit.

Denne artikel blev første gang bragt i 2016 og er siden blevet opdateret og genpubliceret.

Sidst opdateret: Communications // 12/12/2019