Back to school under VL Døgnet 2017

Den nyeste viden fra CBS’ forskere, mødet med de studerende og i høj grad spændende topledere giver erhvervsledere muligheden for at komme tæt på fremtiden under VL Døgnet 2017. Begivenheden finder sted den 1. juni næste år på CBS.

04/10/2016

Foto: David Perrin

Erhvervsledere inviteres under VL Døgnet 2017 tilbage på skolebænken. Arrangementet holdes næste sommer på CBS, hvor VL-medlemmer får muligheden for at komme tæt på fremtiden i mødet med den nyeste viden fra CBS’ forskere og de studerende – morgendagens ledere.

VL er et netværk af danske erhvervsledere, og CBS er til for erhvervslivet i det danske samfund. Det har CBS været i snart 100 år, og derfor er det oplagt, at VL Døgnet 2017 kobles sammen med CBS’ 100-års jubilæum næste år, fortæller rektor Per Holten-Andersen.

”CBS har særdeles dygtige studerende. Oveni giver vi dem god undervisning baseret på stærke forskningsmiljøer inden for eksempelvis IT og business, innovation og entreprenørskab, strategi, organisation, virksomhedsledelse og virksomhedsøkonomi. Så grunden til, at VL-medlemmer skal komme til CBS, er kontakten med fremragende studerende og vores forskningsviden, og så har vi ydermere et flot campusområde,” udtaler han.

Også Jens Wittrup Willumsen, formand for Dansk Selskab for Virksomhedsledelse, fremhæver skæbnefællesskabet mellem VL Døgnet og CBS.

”Mange af vores medlemmer har en fortid på CBS, og mange af de studerende er interesserede i at arbejde i en af de virksomheder, vores medlemmer repræsenterer,” siger han og tilføjer, at der er meget fokus på de kompetencer, virksomheder skal have for ikke at blive sat af den udvikling, der accelererer lige nu inden for eksempelvis digitalisering.

”Det er helt afgørende, at erhvervslivet forstår, hvad der er brug for. Både for at give virksomhederne den bedste forudsætning for udvikling, men også for at skabe arbejdspladser, hvor de studerende gerne vil være. Glødende og succesfulde iværksættere er erhvervslivets nye rockstjerner, og hvis klassiske virksomheder skal have en chance for at tiltrække nyuddannede fra CBS, skal de lære, hvad man skal kunne i dag,” mener Jens Wittrup Willumsen.

Jørgen Tang-Jensen, CEO i VELUX Gruppen, kan nævne flere grunde til at deltage i VL Døgnet 2017.

”’Back to School’, kan man forestille sig nogen mere inspirerende headline for årets VL Døgn? Har vi ikke alle en drøm om at komme lidt tilbage til det inspirerende studiemiljø? Og her får vi lejligheden på en af dansk erhvervslivs vigtigste uddannelsesinstitutioner. Innovation er for eksempel et af emnerne i programmet, og vi har alle brug for at være helt fremme i forståelsen af betydningen af innovation i en virksomhed. Ikke mindst i Danmark hvor vi ikke kan konkurrere på billige lønninger,” siger han.

Om VL
Dansk Selskab for Virksomhedsledelse (VL) er et selskab bestående af virksomhedsledere fra det danske erhvervsliv. Formålet er at fremme kendskabet til og forståelsen for moderne ledelsesprincipper og derved bidrage til økonomisk fremgang, sociale fremskridt og højnelse af levevilkårene i Danmark. Selskabet har omkring 4.000 medlemmer, som er organiseret i netværksgrupper (VL-grupper) af 30-40 medlemmer. De optages alene per invitation.

Sidst opdateret: Communications // 17/12/2017