Debatmøde om nye perspektiver på velfærdsskabelse og velfærdsledelse

Ø&I afholder sæsonens andet debatmøde på CBS, som arrangeres i samarbejde mellem CBS, DJØF’s Forlag samt en række bevægelser og tænketanke, der arbejder på at forny samfundets basale værdier (CURA, SOPHIA, UDENFOR, SACRE m.fl.)

Onsdag, 20 januar, 2016 - 16:00 to 19:30

Temaet for mødet er:

Nye perspektiver på velfærdsskabelse og velfærdsledelse – Når velfærd skal skabes af mennesker på kanten af samfundets institutioner og konventioner

Oplægsholdere
Til debatten om fremtidens velfærdsskabelse efter Konkurrencestaten har vi inviteret tre oplægsholdere:

Steen Hildebrandt, der er professor i ledelse og adjungeret professor på CVL/CBS. Han er medforfatter til bogen ” Tag etikken tilbage” og forfatter til bogen ” Vækst & bæredygtighed”. Han har markeret sig som fornyer af lederskabsfeltet på grænsen af det etablerede samfund.

Jonas Norgaard Mortensen, der er forfatter til bogen ”Det fælles bedste”, og som har bidraget til debatten om det gode samfund med afsæt i personalismens menneskesyn. Hans menneske-, ledelses- og samfundssyn antager et metaperspektiv. Han er direktør for Institut for Relationspsykologi og aktiv i den tænketank, der hedder CURA.

Preben Brandt, der er dr.med. og psykiater og stifter af fonden ”Udenfor”. Han har beskrevet Velfærdsstaten som et politisk system, der ikke evner at skabe kontakt til de svageste, de udstødte, de hjemløse etc. Disse mennesker har ikke brug for hjælp fra et institutionelt system, der er styret af regler, rammer og ressourcer, og som ikke tager afsæt i tabernes liv og personlige behov for værdighed, accept og kærlighed. Han har bl.a. publiceret bøgerne ”Udelukkende velfærd” og ”Byen og social ulighed”.

Mødet ledes af professor Preben Melander, CVL/CBS.

Reception
Efter den faglige debat vil der være uformelt socialt samvær i vestibulen. Her vil blive serveret en let anretning med øl og vand og efterfølgende kaffebord. Prisen for deltagelse udgør kr. 500,00 inkl. moms pr. deltager.

Tilmeld dig debatmødet

Find vej
Mødelokalet ligger i stuen (adgang via hovedindgangen og så til højre). Der er gode parkeringsforhold. Kør ind på Handelshøjskolens campus fra Nyelandsvej ad P. Andersens Vej og følg parkeringsarealet ned langs Solbjerg Plads-bygningen ned mod Ndr. Fasanvej. Du kan parkere gratis tæt på bygningen, hvis du kommer i god tid. Men der er kommet nye regler for parkering på CBS og det er derfor nødvendigt med en P-tilladelse. Denne kan man få ved at henvende sig senest 15.45 i receptionen på Kilen.

Metro station »Fasanvej« (Solbjerg) ligger også tæt ved.

Sidst opdateret: Communications // 17/12/2017