Let adgang til CBS-forskere

CBS har oprettet en ekspertdatabase: Experts@CBS

28/01/2003

Formidling og videndeling -

Copenhagen Business School etablerer ekspertdatabase

Den nye universitetslov sætter bl.a. fokus på formidling og videndeling. Denne udfordring påtager Copenhagen Business School sig gerne og har i den forbindelse etableret en ekspertdatabase: Experts@CBS. Med den nye ekspertdatabase ønsker Copenhagen Business School at formidle direkte kontakt til CBS' forskere.

Handelshøjskolen eksponerer i ekspertdatabasen sine mange brede kompetencer inden for erhvervsøkonomi og -sprog for medier og andre interesserede.

Ind til videre deltager 150 forskere i formidlingsprojektet. Basen opdateres løbende, og nyansatte adjunkter, lektorer og professorer kan tilmelde sig, når de tiltræder og dermed gøre deres ekspertise tilgængelig for omverdenen.

Experts@CBS lanceres parallelt i en engelsksproget version, i tråd med Handelshøjskolens internationale orientering. Handelshøjskolens Bibliotek & IT-Service har stået for udvikling af koncept og teknisk løsning til Experts@CBS samt indsamling og registrering af data.

Sidst opdateret: Communications // 21/09/2004