Kandidatstuderende hjælper Disney og vinder international MBA-konkurrence

Et hold af CBS-studerende har vundet en af de helt store internationale case competitions i USA med udfordringerne for tv-branchen og Disney ABC Television Group som business case.

05/03/2013

Et hold af CBS-studerende har vundet en af de helt store internationale case competitions i USA. Det er tilmed kandidatstuderende, der har slået MBA-studerende fra nogle af de største business schools i det der hedder Global Consulting Challenge ved University of Southern California.

Konkurrencen, en såkaldt case competition, går ud på at hvert enkelt MBA hold skal løse, præsentere og forsvare et forretningsproblem for case virksomheden der tidligere år har talt globale selskaber såsom AT&T, Electronic Arts, Fox, HP og Toyota. Vinderholdet fra København formåede at imponere Disney så meget, at de til voteringen gav følgende ord med på vejen: ”Jeres præsentation lignede ikke en MBA præsentation, men derimod en $500.000 fuldt gennemarbejdet McKinsey præsentation”. CBS endte med at løbe med sejren foran ni hold fra nogle de bedste business schools i verden, sejren er således en stor triumf for CBS.

Konkurrencen er traditionelt set udelukkende åben for studerende på MBA-niveau, altså topstuderende der er tilbage på skolebænken efter en årrække i erhvervslivet. Dette står i kontrast til vinderholdet bestående af Mads Wadstrøm, Morten V. Schroeder, Mads Friis, Daniel Ruff og Christian Hedegaard, der alle er i gang med at læse deres kandidatgrader på CBS.

Business casen var i år leveret af The Walt Disney Companys tv-virksomhed Disney ABC Television Group. Udfordringen bestod i at udtænke en strategi for, hvordan selskabet beholdere tv-seere på den traditionelle sendeflade, i en tid med skærpet konkurrence fra digitale platforme. At case virksomheden netop var Walt Disney er ingen tilfældighed, da værtsuniversitet, USC, ligger i mediebranchens mekka, Los Angeles.

Kontakt: Stud. Msc in Applied Economics and Finance Mads Wadstrøm 40 59 67 20, presseansvarlig Mikael Koldby mk.ea@cbs.dk

Sidst opdateret: Communications // 25/01/2024