En hel række nye professorer

Inden for godt en måned holder hele syv nyudnævnte professorer deres tiltrædelsesforelæsninger på CBS.

28/04/2003

Det startede torsdag den 24. april hvor Thomas Plenborg, nyudnævnt professor med særlige opgaver i Eksternt Regnskab ved Institut for Regnskab og Revision, forelæste om "Værdiansættelse af virksomheder. Empiriske iagttagelser og implikationer".

Torsdag den 8. maj følger hele tre nyudnævnte professorer ved Institut for Nationaløkonomi efter, nemlig: Jan Rose Skaksen: "Globalization and the Danish Labor Market", Pascalis Raimondos-Møller: "Taxing Multinational Entreprises" og Morten Bennedsen: "The Governance of Closely Held Corporations".

Allerede ugen efter, torsdag den 15. maj, holder professor David Lando, Institut for Finansiering, sin tiltrædelsesforelæsning "Rentestruktur for obligationer med fallitrisiko - når modeller møder en vanskelig virkelighed".

Og måneden afsluttes med "Kultur, identitet og kommunikation i en international virksomhedskontekst", som er titlen på professor Anne-Marie Søderbergs tiltrædelsesforelæsning ved Institut for Interkulturel Kommunikation og Ledelse, samt professor Lars Grønholdts forelæsning: "Måling af et brands styrke: Metoder, danske resultater og en ny model" ved Institut for Afsætningsøkonomi.

Sidst opdateret: Communications // 02/10/2004