De eksterne medlemmer til CBS' nye bestyrelse er udpeget

Videnskabsminister Helge Sander har netop godkendt de syv eksterne medlemmer, som Handelshøjskolen har indstillet til sin bestyrelse.

03/09/2003

Videnskabsminister Helge Sander har netop godkendt de syv eksterne medlemmer, som Handelshøjskolen har indstillet til sin nye bestyrelse.

De syv er:

Direktør Merete Eldrup, cand. polit. 39 år. Direktør i JP/Politikens Hus a/s. Tidligere sekretariatschef i Erhvervsministeriet og vicedirektør i Energistyrelsen.

Direktør Peter Gorm Hansen, cand. polit. 61 år. Adm. direktør for Kommunernes Landsforening, formand for bestyrelsen for Amtskommunernes og kommunernes Forskningsinstitut, medlem af repræsentantskabet for Realkredit Danmark, Det økonomiske Råd og bestyrelsen for International Union of Local Authorities.

Direktør Lars Nørby Johansen, cand.phil. 54 år. Koncernchef for Group 4 Falck A/S. Tidligere lektor i statskundskab ved Odense Universitet, assistant professor ved det Europæiske Universitetscenter i Firenze, Visiting Fellow ved Harvard University. Næstformand for DONG A/S og IC Companys A/S samt medlem af bestyrelsen for William Demant Holding A/S.

Direktør Niels Kjeldsen, cand.merc. 60 år. Administrerende direktør for Ejnar C. Kjeldsen A/S og Hylleholdtgård A/S. Bestyrelsen i Hylleholdtgård A/S, Ejnar C. Kjeldsen A/S og Cometa-Rapid A/S. Medlem af FUHUs bestyrelse, repræsentantskabet for HTS og bestyrelsen for HHE. Formand for Handelshøjskolens Styrelsesråd siden 1992.

Direktør Anders Knutzen, cand.oecon. 56 år. Tidligere koncerndirektør og adm. direktør i Bang og Olufsen a/s samt adm. direktør i B&O Holding A/S. Bestyrelsesformand i Danisco og LM Glasfiber Holding A/S. Næstformand for bestyrelsen for Fritz Hansen A/S og Topdanmark A/S. Formand for Danmarks Erhvervsråd og medlem af Akademiet for de Tekniske Videnskaber.

President Peter Lorange, MA-degree in Operations Management fra Yale University og DBA fra Harvard University. President for IMD og professor i strategi samme sted. Tidligere rektor for BI i Oslo. Bestyrelsesmedlem i ISS, Pharmasoft AB, Intentia International AB og Preferred Global Health m.fl.

Professor Kerstin Sahlin-Andersson, 49 år. Professor ved Uppsala Universitet i business administration. Medlem af bestyrelsen for European Group for Organization Studies, Scandinavian Academy of Management, Södertörn University College m.fl. Medlem af det svenske videnskabelige råd i HSFR. Gæsteforsker ved SCANCOR, Stanford University.

Der er endnu ikke udpeget en formand for bestyrelsen. Det sker først - og blandt de eksterne medlemmer - når bestyrelsen træder sammen efter den 15. oktober, hvor valget af Handelshøjskolens to studentermedlemmer, tre videnskabelige medarbejdere og en teknisk-administrativ medarbejder er afsluttet.

Sidst opdateret: Communications // 10/10/2004