Biblioteksdirektør får formandspost

Direktør for Handelshøjskolens Bibliotek & IT-Service, Michael Cotta-Schønberg, er udpeget til formand for Forskningsbibliotekernes Chefkollegium.

05/02/2003

Direktør for Handelshøjskolens Bibliotek & IT-Service, Michael Cotta-Schønberg, er udpeget til formand for Forskningsbibliotekernes Chefkollegium (FC). FC samler cheferne for de 12 største forskningsbiblioteker i Danmark.

Dets primære opgave er at fremme forskningsbibliotekernes udvikling som moderne serviceinstitutioner. I det kommende år vil kollegiet blandt andet arbejde med universiteternes medtænkning af universitetsbibliotekerne i deres vidensudveksling med samfundet og med videreførelsen af projektet Danmarks Elektroniske Forskningsbibliotek.

Sidst opdateret: Communications // 13/10/2004