15.000 ordforbindelser og 4.100 opslagsord på nettet

Den Dansk-Engelske Regnskabsordbog og Den Danske Regnskabsordbog er nu tilgængelige på nettet til glæde for regnskabs- og revisionsprofessionerne, oversættere og studerende.

01/09/2003

Den Dansk-Engelske Regnskabsordbog og

Den Danske Regnskabsordbog er nu tilgængelige på nettet til glæde for regnskabs- og revisionsprofessionerne, oversættere og studerende. Ordbøgerne er udarbejdet af Center for Leksikografi på Handelshøjskolen i Århus i samarbejde med Institut for Engelsk på CBS. Indholdet i ordbøgerne bygger bl.a. på den gældende årsregnskabslov, danske regnskabsvejledninger og internationale regnskabsstandarder (IAS/IFRS) samt hovedværker i den danske regnskabslitteratur.

"Netordbøgerne ajourføres og revideres løbende, ligesom der også kommer nye ord til. Det sker bl.a. på baggrund af dialog med brugerne. Senere kommer der to nye ordbøger: en engelsk-engelsk og en engelsk-dansk version", siger lektor Lise Mourier, der er hovedkraften bag regnskabsordbogen på CBS.

Sidst opdateret: Communications // 10/10/2004