Forskningens Døgn - Hjernen bag forbrugeren

Mød forsker ved CBS Jesper Clement og få et indblik i den nyeste forskning inden for forbrugernes visuelle opmærksomhed og adfærd.

15/04/2014

Hvad får din opmærksomhed, når du bevæger dig rundt i supermarkedet? Hvis du ikke selv er helt sikker, kan forskning inden for forbrugeradfærd give dig svaret.  Et måleinstrument som den såkaldte eye-tracker kan registrere øjets adfærd og dermed afsløre mønstre i forbrugerens hjerne.

Forsker i forbrugeradfærd Jesper Clement står bag flere forsøg med eye-tracking i supermarkeder. Han er en del af forskningsgruppen Center for Decision Neuroscience (CDN) ved Department of Marketing på Copenhagen Business School (CBS). Tag med Jesper Clement på en afslørende rejse ind i forbrugerens adfærd på CBS under Forskningens Døgn. Ved hjælp af eye-tracker-teknologien vil du blive mere bevidst om, hvordan du afkoder emballager på varer.

Dagligvareproducenter bruger netop den viden aktivt, og det åbner for en diskussion om, hvorvidt nogle emballager vildleder mere end de vejleder i kampen om kundernes opmærksomhed.

Kig forbi Copenhagen Business School torsdag morgen, snup en croissant og bliv klogere på dit eget forbrugeradfærd.

Program:
• Introduktion ved CBS’ prodekan for forskningsformidling Flemming Poulfelt
• Ekspert i forbrugeradfærd ved CBS Jesper Clement holder oplæg
• Eksperiment med en eye-tracker

Arrangementet er gratis og deltagere vil blive budt på kaffe og croissanter.

Copenhagen Business School, Solbjerg Plads 3

08:15 - 09:45