jtbhl

Institut for Business Humaniora og Jura

  • CBS Law
Jan
Trzaskowski
Professor MSO


Kontor: POR/18.B-1.116
Tel:
+4538152627
, Mobil:
+4525370205
E-mail: jt.bhl@cbs.dk
Jan Trzaskowski
Præsentation

Jan Trzaskowski har siden 1997 været professionelt beskæftiget med markedsføringsret og juridiske aspekter af elektronisk handel. Forfatter og medforfatter til flere bøger inden for disse emner, herunder bøgerne Markedsføringsretten og Internetretten. Har skrevet flere nationale og internationale artikler inden for området. Jan har behandlet markedsføringsretten i både et komparativt og tværfagligt lys. Han har bl.a. inddraget adfærdsøkonomi og hjerneforskning i sin forskning. Jan var desuden leder af den danske delegation ved forhandlingerne af e-handelsdirektivet i 1998-2000.

Primære forskningsområder
  • Markedsføringsret
  • Forbrugerret
  • Databeskyttelsesret
  • Legal Risk Management
  • Klimaret
Administrative opgaver
  • Fagansvar, Markedsføringsret med varemærkeret, HA(jur.)
  • Fagansvar, Markedsføringsret, HA
  • Fagansvar, Videregående markedsføringsret, Cand.merc.(jur.)
  • Fagansvar, IT-kontrakter, Cand.merc.(it.)
  • Fagansvar, E-handelsret, Cand.merc.aud.
  • Fagansvar, Persondataret og Corporate Compliance, Cand.merc.aud.
  • Fagansvar, EU Internet Law, Cand.merc.(it.), E-business
  • Medlem af The Business IT-Study Board (BA(im), HA(it), CM(it), E-buss)
Curriculum Vitae
Link til denne hjemmeside
www.cbs.dk/staff/jtbhl
Kurser
  • Markedsføringsret med varemærkeret, HA(jur.)
  • Markedsføringsret, HA
  • Videregående markedsføringsret, Cand.merc.(jur.)
  • IT-kontrakter, Cand.merc.(it.)
  • E-handelsret, Cand.merc.aud.
  • Persondataret og Corporate Compliance, Cand.merc.aud.
  • EU Internet Law, Cand.merc.(it.), E-business
Vejledning
  • Bachelorprojekter
  • Kandidatafhandlinger
Udvalgte publikationer
  • Jan Trzaskowski, Lawful Distortion of Consumers’ Economic Behaviour – Collateral Damage Under the Unfair Commercial Practices Directive, European Business Law Review, 2016, Issue 1, pp. 25–49.
  • Jan Trzaskowski, Andrej Savin, Björn Lundqvist & Patrik Lindskoug, Introduction to EU Internet Law, Ex Tuto Publishing, 2015
  • User Generated Marketing – Legal Implications when Word-of-Mouth Goes Viral, International Journal of Law and Information Technology, 2011.
  • Behavioural Economics, Neuroscience, and the Unfair Commercial Practices Directive, Journal of Consumer Policy, 2011.
  • Towards a Common European Marketing Law, EU Institute Working Paper, Law 2010/21, 2011.
  • Markedsføringsretten, 3. udgave, Ex Tuto Publishing, 2017.
  • Internetretten, 3. udgave, Ex Tuto Publishing, 2017.
Publikationer sorteret efter:
2024
Jan Trzaskowski (Redaktør) / Internetretten
København : Ex Tuto Publishing 2024, 904 s.
Antologi > peer review
Jan Trzaskowski / Manipulation by Design
I: Electronic Markets, Vol. 34, Nr. 1, 2024
Tidsskriftartikel > peer review
2023
Jan Trzaskowski (Forfatter) ; Andrej Savin (Forfatter) ; Patrik Lindskoug (Forfatter) ; Björn Lundqvist (Forfatter) / Introduction to EU Internet Law
København : Ex Tuto Publishing 2023, 534 s.
Antologi > peer review
Jan Trzaskowski / Persuasion, Manipulation, Choice Architecture and Dark Patterns
I: Research Handbook on EU Internet Law. red. /Andrej Savin; Jan Trzaskowski. Cheltenham : Edward Elgar Publishing 2023, s. 309-330 (Research Handbooks in European Law)
Bidrag til bog/antologi > peer review
Andrej Savin; Jan Trzaskowski / Preface
I: Research Handbook on EU Internet Law. red. /Andrej Savin; Jan Trzaskowski. Cheltenham : Edward Elgar Publishing 2023, s. ix-xvi (Research Handbooks in European Law)
Bidrag til bog/antologi > peer review
Andrej Savin (Redaktør) ; Jan Trzaskowski (Redaktør) / Research Handbook on EU Internet Law
Cheltenham : Edward Elgar Publishing 2023, 518 s. (Research Handbooks in European Law)
Antologi > peer review
Eric K. Clemons; Andrej Savin; Maximilian Schreieck; Stina Teilmann-Lock; Jan Trzaskowski / Technological Progress and the Future of Regulatory Change
Paper presented at Leading and Managing in the Digital Era Shaping. LMDE 2023, 2023
Paper > peer review
2022
Jan Trzaskowski / Data-driven Business Models : Privacy and Marketing.
I: Research Handbook on EU Data Protection Law: Research Handbooks in European Law series. . red. /Eleni Kosta; Ronald Leenes. Cheltenham : Edward Elgar Publishing 2022, s. 206-239
Bidrag til bog/antologi > peer review
Jan Trzaskowski / Data-driven Value Extraction and Human Well-being under EU Law
I: Electronic Markets, Vol. 32, Nr. 2, 6.2022, s. 447-458
Tidsskriftartikel > peer review
Peter Møgelvang-Hansen; Jan Trzaskowski / Direkte markedsføring
I: Markedsføringsretten. red. /Peter Møgelvang-Hansen; Thomas Riis; Jan Trzaskowski. København : Ex Tuto Publishing 2022, s. 215-264
Bidrag til bog/antologi
Flere resultater ...(i alt 123 )
Forskningsprojekter
Bibeskæftigelse
  • Ex Tuto A/S, since 2000, Academic Editor (book publishing), Director and Board Member
  • Civic Consulting GmbH, since 2012, Ad hoc sub‐contracting (European  Commission and European Parliament)
  • BEUC/European Commission, 2017–2018, Trainings for SMEs on consumer rights in the digital age.