Ph.d. forsvar: Anja Svejgaard Pors

Iværksættelse af kommunikation - patientfigurer i hospitalets strategiske kommunikation

Fredag, 11 maj, 2012 - 13:00 to 15:00

Med henblik på opnåelse af ph.d.-graden har Anja Svejgaard Pors indleveret sin ph.d.-afhandling:

"Iværksættelse af kommunikation - en analyse af hvordan patienten sættes i spil, når hospitaler arbejder strategisk med kommunikation."

Studiet følger et hospitals kommunikationsprogram ’Patientens Perspektiv’ på dets vej fra strategi til implementering. Trods idealer om dialog og inddragelse af patienter iværksættes programmet dog uden inddragelse af konkrete patienter. Iværksættelsen håndteres primært gennem dokumenter og standarder, som bliver genstand for forhandling.

Afhandlingen undersøger, hvordan patienten her indgår som den centrale figur i hospitalets styring af kommunikationsarbejdets arbejdsdeling og effektivisering.

Afhandlingen vil være tilgængelig på http://openarchive.cbs.dk/

Vejledere:

Lektor Peter Kjær

Lektor Casper Bruun Jensen, ITU

Bedømmelsesudvalg:

Lektor Magnus Larsson (Formand)

Institut for Organisation

Copenhagen Business School

Lektor Peter Lauritsen

Professor Hans Hasselbladh

Örebro Universitet

Alle er velkomne til at overvære forsvaret.

Umiddelbart efter forsvaret vil der være en reception hos Institut for Organisation, Kilen.

Sidst opdateret: Communications // 25/10/2012