• 23.03.2015

Universitetets rolle i det moderne samfund

CBS' rolle i nutidens og fremtidens danske samfund skal ifølge rektor Per Holten-Andersen være business-universitet inden for rammerne af et moderne skandinavisk demokrati og velfærdsstat.
  • 09.01.2015

Velkommen til 2015 på CBS - Velkommen til et år med udfordringer

I denne måneds klumme fra Direktionen skriver uddannelsesdekan Jan Molin om det første af en række paradokser, han vil beskrive i løbet af året i sine klummer. Månedens klumme drejer sig om paradokset "kontrol er en forudsætning for tillid" og nødvendigheden af at opgive illusionen om kontrol.
  • 02.12.2014

The Copenhagen Triangle

I denne måneds klumme fra Direktionen skriver forskningsdekan Alan Irwin om den omvendte Bermuda-Trekant, The Copenhagen Triangle, et sted hvor mennesker, idéer og innovation opstår, og ansporer og nærer hinanden.
  • 13.11.2014

Hvad skal CBS med mangfoldighed og inklusion?

Denne måneds klumme fra Direktionen handler om vigtigheden af diversitet. I klummen beskriver rektor Per Holten-Andersen, hvordan CBS vil kæmpe for at fremme kønsligestillingen med henblik på at skabe gode rammer for mangfoldighed og inklusion blandt medarbejdere og studerende.
  • 09.10.2014

Nye dekaner er fundet

Rektor har efter en grundig proces og i enighed med ansættelsesudvalg besat de to stillinger som henholdsvis dekan for uddannelse og dekan for forskning. Personerne er velkendte på CBS.
  • 03.10.2014

Evaluering som et administrativt læringsværktøj

I denne måneds klumme fra Direktionen skriver universitetsdirektør Peter Jonasson om at bruge evaluering som et læringsværktøj på en meget mere struktureret måde i organisationen. Ikke for at dømme nogen - men for at blive bedre.
  • 03.09.2014

How to craft an oak tree on a wildflower?!

Undervisningsdekan Jan Molin skriver i månedens klumme fra Direktionen om vigtigheden af at fastholde innovation som gennemgående træk blandt studerende og medarbejdere på CBS.
  • 07.08.2014

At gøre en forskel

Som forskningsdekan på et "erhvervsuniversitet" får Alan Irwin mange spørgsmål. Men der er et som altid kommer tilbage. I denne måneds klumme fra Direktionen besvarer han spørgsmålet om hvordan forskningen på CBS gavner vores samfund som helhed.

Sider