Institutleder udpeget til digital vismand

Det uafhængige Akademiet for de Tekniske Videnskaber (ATV) har oprettet et råd, Digitale Vismænd, som skal skærpe it-debatten i Danmark. Institutleder Jan Damsgaard er udpeget til medlem.

27/03/2014

Af Mikael Koldby
Professor og institutleder på Institut for IT-ledelse Jan Damsgaard er udpeget til digital vismand. Akademiet for de Tekniske Videnskaber har oprettet et råd, der skal kvalificere it-debatten i Danmark.

Det ny Digitale Råd skriver i en pressemeddelelse, at Rådet blandt andet vil udsende en årlig rapport om ”Rigets digitale tilstand” og give ”løbende indspil til debatten og til beslutningstagere ud fra en præmis om, at digitale løsninger er centrale i teknologiudviklingen og ikke kun smarte brugerværktøjer”. Rådet nævner dankortsystemet, Nem ID, it-investeringer i det offentlige og digitaliseringer i erhvervslivet som  temaer, der  i fremtiden  bliver taget under behandling.

Formand for rådet bliver direktør Ole Lehmann Madsen fra Alexandra Instituttet. Rådet får i alt 11 medlemmer, hvoraf de ni er professorer på danske universiteter.

For flere oplysninger kontakt institutleder Jan Damsgaard, jd.itm@cbs.dk, +45 38152490 eller formand for ATV’s Digitale Vismænd, Ole Lehrmann Madsen, telefon 20 15 44 51.

Sidst opdateret: Communications // 25/01/2024