• 25.06.2015

Delecykel-startup vil fremme cyklisme globalt

Nyt startup tilbyder et alternativ til bycyklen og skal få flere cyklister på vejene verden over. På fredag stiller medstifter af cykelkonceptet og filosofistuderende på CBS Alexander Frederiksen op med projektet til DTU’s konkurrence Grøn Dyst.
  • 26.06.2014

Få et glimt af årets videnskabsfestival i Carlsberg Byen

Folkeskoleelever fik vækket deres indre iværksætter til live. Aflagt tøj blev redesignet, så ejeren gav sine nye, bæredygtige klæder en chance. Se billeder fra videnskabsfestivalen Science in the City, hvor CBS' forskningsprojekter bød besøgende op til leg.
  • 30.09.2013

CBS henter topforsker til nyt professorat i entreprenørskab

Mirjam van Praag fra Amsterdam Universitet er nyudnævnt Mærsk Mc-Kinney Møller professor i entreprenørskab på Copenhagen Business School. Donationen fra ’A. P. Møller og Hustru Chastine Mc-Kinney Møllers Fond til almene Formaal’ på 40 millioner kroner giver CBS mulighed for at styrke forskning og uddannelse i entreprenørskab.
  • 05.06.2013

CBS-startup kåret som fremtidens europæiske virksomhed

Engang var Abeo A/S tre CBS-studerendes iværksætterprojekt. Nu har de vundet europæisk pris, der udråber virksomheden til et af fremtidens håb. Eventyret tog fart på CBS i CSE, som også indstillede dem til prisen
  • 29.05.2013