Jorden rundt på 3 timer

Internationalisering er en hjørnesten i CBS’ strategi. På onsdag inviteres der til Danmarks største udvekslingsmesse, hvor studerende kan møde over 100 af de 340 udvekslingsuniversiteter, CBS har.

06/10/2014

På onsdag åbner CBS døren for alle CBS studerende, der ønsker at tilbringe et semester på en af de 340+ universiteter over hele verden, som CBS samarbejder med.

På messen kan de møde repræsentanter fra universiteter fra hele kloden og CBS studerende, der selv har tilbragt et halvt år i udlandet. Der er også mulighed for at tale med studieadministrative medarbejdere, der kan hjælpe til med at gøre drømmen til virkelighed.

- Udveksling er helt afgørende for vores internationale profil på CBS. En ting er det multikulturelle og mangfoldige miljø det skaber her på campus. Noget andet er, at de studerende, der tager af sted og får en unik oplevelse i et andet akademisk miljø end her, lærer mere end blot det faglige. De ser nye steder, møder nye mennesker og oplever, at man gør ting anderledes andre steder i verden, siger Niels Henrik Larsen, souschef fra CBS International Office

Hvert år tager omkring 1200 CBS studerende på udveksling og bytter med 1200 udenlandske studerende, der så til gengæld bruger et halvt år i København. Denne måde at udveksle på har været en del af CBS' internationaliseringsstrategi i mange år. CBS studerende får international erfaring og udvidet netværk. Campusmiljøet på Frederiksberg bliver mere international, når der tales 10 forskellige sprog i undervisningen såvel som i kantinen og virksomheder får mulighed for at rekruttere dimittender med et internationalt udsyn.

- Det er afgørende når man søger job efter endt uddannelse. Alle undersøgelser viser, at kandidater, der har været på udveksling, har lettere ved at få job bagefter. Udveksling åbner horisonter og opbygger netværk og vi opfordrer alle til at tage afsted. På Exchange Fair kan man så at sige komme verden rundt og finde det sted, der passer ind i ens studium og med drømmejobbet, afslutter Niels Henrik Larsen.

Eventen er den største af sin slags og finder sted i “Ovnhallen” i Porcelænshaven på onsdag.

Læs mere her

Sidst opdateret: Communications // 17/12/2017