Christian Stadil bliver adjungeret professor

En ener i dansk erhvervsliv bliver udnævnt til adjungeret professor i kreativt lederskab ved CBS. Erhvervsmanden bag blandt andet Hummel, Christian Stadil, vil dele sin indsigt i entreprenørskab og sin ledelsesfilosofi med de studerende på CBS.

28/10/2014

Fødevarer, teknologi, shipping, ejendomme, finansiering, mode og sport. Det er bare nogle af de brancher, som CBS’ nyeste adjungerede professor arbejder med som ejer og leder af familiekoncernen Thornico. Christian Stadil bliver tirsdag d. 4. november udnævnt til adjungeret professor i kreativt lederskab ved Center for Virksomhedsudvikling og Ledelse.

- Han er en meget ihærdig person. Han er en ekstremt kreativ og markant leder med mange spændende ideer og tanker om ledelse, og det gør ham til en oplagt adjungeret professor på CBS, siger Preben Melander, professor og centerdirektør ved Center for Virksomhedsudvikling og Ledelse.

Christian Stadil arbejder ud fra en grundfilosofi, der kaldes Company Karma. Filosofiens mål er at skabe værdi for både virksomhed, medarbejder og kunderne samt de sager, der fokuseres på. Som eksempel støtter Hummel op om fodbold i Afghanistan og sponsorerer både det mandlige og kvindelige fodboldlandshold i Afghanistan som en del af Hummels strategi.

Han har internationale priser for sin ledelsesstil, og han sidder i en række nationale og internationale tænketanke og bestyrelser. Christian Stadil er også medforfatter til bøger om ledelsesfilosofi, kreativitet og personlig udvikling. Eksempelvis "I bad med Picasso," som han skrev sammen med professor Lene Tanggaard fra Aalborg Universitet.

Provokerende og inspirerende studerende
Christian Stadil er beæret over titlen. Han er for nylig blevet far til sit andet barn og er derfor blevet mere selektiv omkring, hvilke projekter, han ønsker at deltage i og har forladt en række poster. Men hvervet som adjungeret professor ved CBS kunne han med egne ord ikke sige nej til.

Han har gennem de sidste ti år haft sin gang på CBS i mange forskellige sammenhænge, og oplevelserne med de studerende har gjort indtryk på ham.

- Jeg har aldrig fået så gode og provokerende, irriterende og inspirerende spørgsmål, som jeg har fået fra de studerende på CBS. Man har at gøre med nogle studerende, som har power, selvtillid og noget at rykke med mellem ørerne. Og dem glæder jeg mig til at se mere til, siger Christian Stadil.

Han mener, at han som adjungeret professor kan bidrage med aktuel viden og eksempler fra sit daglige arbejde i forelæsninger og undervisning.

- Jeg kommer ind med oplysninger, som kun er timer gamle, og forhåbentlig vil de studerende opleve og have gavn af den sprødhed i empiri og cases, som jeg kommer med. Og så er det forhåbentlig også nogle spændende brancher, som de studerende synes er spændende at høre om, siger Christian Stadil.

Tiltrædelsesforelæsningen ”Skabelsen af den kreative virksomhed iscenesat på kanten af det muliges kunst” vil blive holdt i Atrium i Kilen d. 4. november klokken 14.00-15.00 med efterfølgende reception.

Arrangementet er kun for inviterede og tilmeldte. Kontakt Henriette Kofoed senest 31. oktober på telefon 3815 2906 eller cvl@cbs.dk for tilmelding

Sidst opdateret: Communications // 17/12/2017