CBS vinder Eduniversal-pris

CBS har vundet Eduniversals hovedpris for at have det bedste omdømme blandt business schools i verden.

23/10/2014

For syvende år i træk er CBS udpeget af dekaner fra 1.000 business schools verden over til at have et omdømme helt i top. CBS er i 2014 kåret som nummer ét i Vesteuropa og nummer ét i verden på Eduniversals ranking af business schools.

Eduniversal er en rangering af omdømme. Business schools verden over bliver spurgt, hvilke skoler der bedst kan anbefales. 672 af de adspurgte dekaner og rektorer anbefaler CBS, mens 668 anbefaler London Business School, og 664 anbefaler Harvard Business School.

Det understreger ifølge Ole Stenvinkel Nilsson, Director for Quality Assurance, at CBS nyder stor anerkendelse internationalt.

- Det er flot, at så stor en andel af dekanerne anbefaler CBS. Topplaceringen i år viser, at CBS’ placeringer de forgangne år ikke var nogen tilfældighed, siger Ole Stenvinkel Nilsson.

Det er syvende gang, undersøgelsen gennemføres. Eduniversal er en fransk organisation med målet at give informationer, som gør det muligt for studerende at vælge den rigtige uddannelse overalt i verden.

Lektor ved Department for Intercultural Communication and Management Sven Bislev modtog prisen på vegne af CBS. I sin takketale til den regionale pris sagde han følgende:

- Grunden til, at vi klarer os så godt er den mangfoldighedsstrategi vi konsekvent har forfulgt i de sidste 25 år: åbenhed mod globaliseringen, inddragelse af flere akademiske discipliner, udvikling af samarbejde med andre institutioner. Det positive resultat af denne politik består først og fremmest i, at den tiltrækker dygtige, interesserede, aktive og  og engagerede studerende. Jeg tilegner således prisen til vore studerende, som er vor største ressource og som gang på gang får internationale dekaner til at tale pænt om os.

For flere oplysninger kontakt Ole Stenvinkel Nilsson

Sidst opdateret: Communications // 17/12/2017