CBS-studerende får talentstipendie

Den tyske CBS-studerende Carolin Brückmann har modtaget det nordiske Jane M. Klausman Women in Business Scholarship på 1.000 dollars. Stipendiet får hun for at sætte sig store mål og realisere dem.

12/02/2015

Topkarakterer på studiet. Studenterjobs hos blandt andet Simon Kucher & Partners – Pricing Consultants, BNP Paribas og Catella Investment Management. Det er hvad 25-årige Carolin Brückmann ind til videre har præsteret i sit uddannelsesliv. Det har ført hende til en bachelorgrad i International Business ved Maastricht University i 2012, hvor hun var blandt de tre bedste procent, uddannelse i Shanghai og nu på CBS, hvor hun studerer Applied Economics and Finance.

De resultater koblet med hendes evne til at sætte sig store mål og realisere dem har indbragt hende den nordiske Jane M. Klausman Women in Business Scholarship. Stipendiet er på 1.000 dollars, og det blev stiftet af den internationale netværksorganisation, Zonta International, i 1998 for at opmuntre kvinder verden over til at gøre karriere i erhvervslivet.

- Jeg er utrolig glad for den opmuntring, der ligger i tildelingen af legatet. Min personlige plan er at komme til at arbejde i finanssektoren, som jeg finder dybt fascinerende, og her vil jeg gerne være med til at bryde nye veje, bl.a. ved at forøge andelen af kvinder, siger Carolin Brückmann i en pressemeddelelse fra Zonta International.

Første udenlandske vinder

Stipendiet gives til studerende på mindst andet år af deres videregående business-uddannelse, og det sætter fokus på nutidens studerende som fremtidens ledere. Der uddeles i alt 32 scholarships til unge kvinder verden over.

- Det er første gang, Zonta Danmark har en udenlandsk vinder af et Jane M. Klausman Scholarship, og det er en fornøjelse at se, at CBS kan tiltrække en så dygtig udenlandsk studerende som Carolin, udtaler formanden for Zonta Scholarship udvalget i Danmark, Dorte Olesen, i meddelelsen.

Carolin Brückmann er tysk men bor og studerer i København. I sin fritid har hun været aktiv i et kirkeligt samarbejde mellem Tyskland og Sydafrika, og hun har været frivillig rådgiver og feriearrangør for 6-13-årige børn.

Zonta International er et internationalt netværk, der har til formål at styrke kvinders status både på juridiske, politiske, økonomiske, uddannelses-, sundheds- og arbejdsmæssige områder. Zonta er en uafhængig NGO, der blandt andet samarbejder med FN om at udføre projekter for at forbedre kvinders sundhed og uddannelse.

Zonta International har cirka 30.000 medlemmer internationalt og omkring 600 medlemmer i Danmark fordelt på mere end 100 forskellige erhverv.

Læs mere om Zonta

For yderligere information kontakt Dorte Olesen, formand for Zonta Danmarks Scholarship Udvalg

Sidst opdateret: Communications // 17/12/2017