CBS, KU og DTU lancerer bæredygtighedssamarbejde

Forskere fra Copenhagen Business School, Københavns Universitet og Danmarks Tekniske Universitet lancerer fredag et nyt partnerskab for bæredygtighed.

26/11/2014

Der er brug for nye metoder til at sikre et bæredygtigt samfund. Derfor har professorerne Stefano Ponte og Mette Morsing, der leder CBS Sustainability Platform, startet et samarbejde med Sustainability Science Center fra Københavns Universitet, ledet af Katherine Richardson, og Global Decision Support Initiative ved DTU, ledet af Michael Hauschild.

- Det bliver mere og mere tydeligt, at sikring af social, miljømæssig og økonomisk bæredygtighed kræver nye tilgange til resursebrug, nye forretningsledelsesmetoder, dybt politisk engagement og nye teknologiske og videnskabelige løsninger, skriver folkene bag samarbejdet.

Derfor har forskere fra de tre centre etableret samarbejdet Copenhagen Sustainability Initiative (COSI), der skal skabe en regional platform for bæredygtighed i København.

Samarbejde på tværs
Det nye samarbejde bliver lanceret ved et arrangement fredag eftermiddag 28. november, hvor der vil være oplæg om bæredygtighed af forskere fra de tre universiteter samt en paneldebat.

Målet med COSI er at skabe samarbejde på tværs af forskningsdiscipliner og universiteter, der i sidste ende skal bidrage til grøn vækst og andre bæredygtige initiativer.

Samarbejdet skal gøre sig gældende inden for forskning, undervisning og engagement i erhvervslivet, civilsamfundet og det politiske system.

Lanceringseventet bliver åbnet af professor Mette Morsing fra CBS, hvorefter henholdsvis professor Michael Hauschild (DTU), professor Katherine Richardson (KU) og professor Andreas Rasche (CBS) holder foredrag om forskellige vinkler på bæredygtighed.

Læs mere om arrangementet og tilmeld dig gratis

Kontakt Luisa Murphy for yderligere information

Arrangementet afholdes